PETICE PROTI PLOŠNÉMU ŠÍŘENÍ JEDU V KRAJINĚ
Komentáře
#32201
Je nepřijatelné řešit nerovnováhu v přírodě tímto způsobem. Je třeba změnit systém obdělávání půdy a pěstování, umožnit znovuvybudováním mezí život rozmanitých predátorů v blízkosti polí.(Nejdek, 2020-02-12)
#32203
Nesouhlasím s plošným rozhozem jedu Stutox II, nechť MZe resp. ÚZKÚZ najde jiné řešení situace např. ve spolupráci se švýcarským institutem FiBL.(Kokonín, 2020-02-12)
#32207
Nesouhlasím s rozsypáváním jedůpo krajině(Mouřínov , 2020-02-12)
#32208
Podepisuji, protože si přejí udržení druhově pestré zemědělské krajiny - alespoň částečně takové, jakou nám odkázali mnohaletou dřinou naši předci(Břeclav, 2020-02-12)
#32209
Nedokáži si představit upřednostnění zisku před zdravým životním prostředím pro živé tvory, tedy i pro lid této země. Toxické prostředky nepatří do vzduchu, vody a tedy ani do půdy...!(Přerov, 2020-02-12)
#32210
podle mého názoru je třeba brát přemnožení hrabošů jako další signál neudržitelnosti současného způsobu zemědělství a reakcí na něj by měly být zásadní změny ve způsobu hospodaření zemědělců v krajině, které mimo jiné vytvoří větší prostor pro pestrou směsici živočichů v krajině, i těch, kteří se hraboši živí. Řešit hraboší problém dalším rozsypáváním jedů po krajině a s tím spojenou další likvidací života včetně potenciálních přirozených regulátorů hraboší populace mi přijde jako cesta do pekel.Rozsypání jedu po krajině zasahuje do mého života i přímo - jako malý zemědělec obhospodařující stádo koz a ovcí pomocí pasteveckých psů se dostávám do velkého rizika, že o některého ze svých psů přijdu v důsledku pozření otráveného hraboše. Na těchto psech jsem vzhledem ke každodennímu vyhánění stáda na pastvinu a zpět zcela závislá...
(Mouřínov, 2020-02-12)
#32213
Podepisuji, protože si myslím, že v naší přírodě a v zemědělské půdě obzvlášť už je jedů až až. Myslím, že řešení pomocí jedu není dobré řešení.(Ledeč nad Sázavou, 2020-02-12)
#32216
nesouhlasím s plošným hubením hrabošů a tím ohrožením dalších zvířat(Kladno, 2020-02-12)
#32217
aplikace jedu je zbytečná, zemědělci se jako tolikrát hlavně derou o pomoc, ať to stojí ostatní lidi a přírodu cokoli(Zeleneč, 2020-02-12)
#32224
Nesouhlasím s plošným rozmísťováním jedů a doufám, že zvítězí zdravý "selský" rozum!(Brno, 2020-02-12)
#32230
Chci zdravou krajinu, chci rovnováhu v přírodě, nechci jedy do půdy.(Brno, 2020-02-12)
#32231
Jedy ve všech možných formách již přesáhly mez přežití(Křižánky (Svratka), 2020-02-12)
#32232
tímto způsobem zahyne řada jiných zvířat, která požijí návnadu, nebo otrávené hraboše.(Lázně Bohdaneč, 2020-02-12)
#32240
Aplikaci chemie do přírody, zvlášť takto plošně, obecně neschvaluji. Ano, rovnováha v přírodě je narušené. Způsobili jsme to my, lidé. Mohli bychom pomoci tím, že bychom se konečně přestali snažit mít vše, co nám nevyhovuje, pod kontrolou a nechali přírodu, aby tuto naši velkou chybu zkusila napravit. A učili se z toho.(Praha, 2020-02-12)
#32242
Dobrý den,rozumnější je podpořit hnízdní příležitosti dravců a sov, jaký-koli jed volně v krajině je nekontrolovatelný a škodí...
(Opava 5, 2020-02-12)
#32247
Nesouhlasím s plošnou aplikací jedů na hubení hrabošů v krajině z důvodu volně žijících ptáků a dalších živočichů.(Jaroměř, 2020-02-12)
#32249
Nesouhlasím s používáním jedů v přírodě.(Hřebeč, 2020-02-12)
#32254
Plošná aplikace je extrémně nebezpečný krok. Ohroženi jsou jak přímí konzumenti návnady , tak i predátoři hlodavců. Zcela nepochopitelná je možnost použít jed v remízcích či polních příkopech, které jsou často jediným útočištěm polních ptáků.Pokud dojde v důsledku aplikace jedu k poklesu početnosti predátorů, budou populace hraboše méně regulovány a budou gradovat častěji . Početnost hrabošů se po zásahu rychle obnoví, avšak druhy, které jsou potenciálně schopné omezit populace hrabošů, se budou vzpamatovávat podstatně déle.
(Hradec Králové, 2020-02-12)
#32256
Nesouhlasím zásadně se záměrem Ministerstva zemědělství.(Zlín, 2020-02-12)
#32257
Vážený pane ministře, nelíbí se mi, že při "pohazování" jedu na hraboše zahyne velké množství zvěře a ptactva a přitom by stačilo včasné orání polí a zmenšení jejich celistvých ploch, což by se dalo zemědělcům, kteří čerpají dotace, poměrně snadno nařídit. Stačí jen chtít a používat selský rozum!!! Půda je již zničená, tak si teď budeme hubit chráněné ptáky a zvěř. Brzy přiletí čápi, o hraboše se postarají i bez jedu. S úctou Průchová.(Strakonice, 2020-02-12)
#32259
... protože jakékoliv plošné šíření jedu je počátkem konce přírody... zpočátku to vypadá, že jen pro některé rostlinné či živočišné druhy, následně pak už těžko kontrolovatelně pro další a další(velké popovice, 2020-02-12)
#32260
Podepisuji, protože rozhodnutí o povolení plošného rozhazování jedu je proti lidskému rozumu.(Mariánské Lázně, 2020-02-12)
#32263
zakladatel měl dávno omezit velkoplošné hospodaření v zemědělství a upřednostnit přirozenou trvalou udržitelnost polní biocenózy před devastací ornice jen pro tržby(Líšnice, 2020-02-12)
#32266
je to nebezpečné a krátkozraké, neuvěřitelně bezohlednév konečném důsledku to postihne i nás
lidi
(Olomouc, 2020-02-12)
#32268
Podepisuji, poněvadž nesouhlasím s plošným hubením hrabošů. Toto kdo vymyslel, by se měl nad sebou zamyslet, pokud má čím.(Olomouc, 2020-02-12)
#32269
Přestaňme s chemizací zemědělství, a to okamžitě! Přehoďme výhybku od zemědělství, zaměřeného na výkon a nízké náklady a zaměřme se na pestrou a zdravou krajinu! Zrušme dotace a bude nám lépe!(Valašské Meziříčí, 2020-02-12)
#32272
JSEM PROTI PLOŠNÉMU ŠÍŘENÍ JEDU V KRAJINĚ.(Praha, 2020-02-12)
#32273
Nesouhlasím s celoplošným rozhazováním jedu na hubení hrabošů. Mělo by se více podporovat biologickou ochranu. A to podpora dravých ptáků a sov. To je cesta. JEDY NÉ.(Zaječice, 2020-02-12)
#32275
Podepisuji, protože otrávením hrabošů, hrozí otrava i dalších živočichů, pro které jsou hraboši běžnou potravou jako jsou drobní dravci, atd. Proto shledávám plošného rozhazování jedu za velmi nebezpečné pro přírodu a zvěř.(Brno, 2020-02-12)
#32278
Chci vědět ještě jiné cesty a nechci vidět umírat další zvířata. Ať se zemědělství dále zcivilizuje.(Ústí nad Labem, 2020-02-12)
#32281
Nechci otravovat naši přírodu jedy. Populační cykly zvířat jako jsou hraboši mají svůj přirozený průběh. Momentální přirozený nárust zase přirozeně klesne. Jen buďme trošku trpěliví. Instantní řešení jedy se nám nepříjemně vrátí.(Dub nad Moravou, 2020-02-12)
#32283
Trávením zvířat se problémy nevyřeší.(Praha, 2020-02-12)
#32285
Myslím, že naše pole i celá příroda je již dost otrávená a zdevastovaná naším "běžným" hospodařením. Měli bychom se starat, jak ji ozdravit a ne ji nesmyslně zatěžovat dál a dál dalšími jedy. Na čem a jak budou pěstovat svoji obživu naše děti a vnoučata? Co budou pít, když dáváme do půdy další jedy?(Brandýs nad Labem, 2020-02-12)
#32286
Nechci jedy v půdě, která nás živí, ani ve spodních vodách. A protože nechci,aby byla divoká zvířata trávena.(Vysoké Mýto, 2020-02-12)
#32291
Podepisuji, protože na základě dostupných informací jsem přesvědčen o tom, že existují jiné, ne tak jednoduché, ale o to šetrnější způsoby řešení situace. Plošné šíření jedů v krajině je bolševický přístup.(Bystrá nad Jizerou, 2020-02-12)
#32294
je nezbytně nutné ochránit naše životní prostředí před takto nešťastným a krátkozrakým rozhodnutím. Je neuvěřitelné, že člověk na postu ministra zemědělství nechápe princip přirozené rovnováhy v ekosystému a je ochotný povolit volně rozhazovat jed v naší krajině.... Děkuji ČSO za informování o této kauze a za sepsání petice. Pevně doufám, že bude mít úspěch.(Praha 5, 2020-02-12)
#32295
Myslím, že jedů v prostředí, které není jen naše, ale patří všemu živému na celém světě, je už dost a není nutné ani vhodné přidávat do něj další jedy.(Jarcová, 2020-02-12)
#32296
rozsypávat jedy po krajině není udržitelné a moudré řešení(České Budějovice, 2020-02-12)
#32301
Nesouhlasím s plošným rozhazováním jedů(Korkyně, 2020-02-12)
#32302
Nesouhlasím s plošnou aplikací rodenticidů, neboť mohou znamenat velké nebezpečí nejen pro zvířata a krajinu, ale i pro lidi.(Olomouc, 2020-02-12)
#32305
Podepisuji petici, protože nesouhlasím s plošným šířením jedů v krajině!(Rokycany, 2020-02-12)
#32309
Nesouhlasím s takovým nepřirozeným zásahem do přírody a jsem zhrozena tím, že je tady znovu stejné řešení problému i přesto, že následky použití Stutox II jsme mohli bohužel již vidět. Prosím zamyslete se!(Klimkovice, 2020-02-12)
#32311
Věřím ve zdravý lidský rozum :) a lásku k Zemi(Kopřivnice, 2020-02-12)
#32313
Podepisuji, protože chci zachovat naši krajinu pro své děti! Nezodpovědnost současných vládních politiků a upřednostňování jejich obchodních zájmů před zájmy lidí a budoucnosti krajiny je alarmující. A změna musí nastat!(Praha, 2020-02-12)
#32316
Nesouhlasím s aplikací jedů, které ohrožují živočichy v krajině a které nejsou řešením pro udržení populace hrabošů v únosných mezích.(Praha, 2020-02-12)
#32317
Podepisují, protože nechci jedy v krajině.(Praha, 2020-02-12)
#32319
Podepisuji, protože se nechci bát , že se mi při procházce otráví pes.(Úštěk, 2020-02-12)
#32328
Několik let se věnuji myslivosti tudíž i starosti o o přírodu a odsuzuji způsob regulace hrabošů proti němuž tato petice bojuje......(Uhlířov, 2020-02-13)
#32331
Podepisuji protože mi mejl poslali profesionálové v oboru ornitologie a ochrany přírody. Lidé, kteří vědí , co dělají. Mají desetiletí zkušeností ohledně hubení hlodavců péčí o dravce. Tedy přirozenou cestou. Bohužel na jejich doporučení není brán příliš zřetel.(Hradec Králové, 2020-02-13)
#32336
Nesouhlasím!(Šumvald, 2020-02-13)
#32340
Nechci aby jedy vyhubili poslední zbytky vzácných druhů živočichů v naší krajině. Potraviny ať si pan ministr dováží ze zahraničí.(Praha, 2020-02-13)
#32342
Podepisují proto ze mi záleží i na životě zvířat mezi námi.(Zlín, 2020-02-13)
#32345
Nechci otrávený život(Přerov, 2020-02-13)
#32346
...si myslím, že existují jiné možnosti. Možná méně snadné, ale šetrnejší k přírodě.(Beroun - Město, 2020-02-13)
#32349
Zásadně nesouhlasím s používáním chemického boje s přemnoženými živočichy, kdy se jedy dostávají do potravního řetězce. Je neuvěřitelné, že věci dávno známé dosud nepronikly do povědomí úředníků ministerstva zemědělství. Je třeba podporovat boj biologický, tj. rozmnožování dravců a jiných přirozených nepřátel hlodavců.(Třebíč, 2020-02-13)
#32350
Je to nehoráznost a sprostota největšího kalibru!Považuji sypání jedu za veřejné ohrožení a mělo by tato činnost posuzována, pokud není, jako trestný čin. Apeluji na zdravý rozum a řešení tohoto problému akceptovatelným způsobem.
Děkuji.
(Sudoměřice u Bechyně, 2020-02-13)
#32353
Podepisuji, protože ptáků a drobné zvěře stále ubývá a plošné sypání jedu proti hrabošům je nebezpečné právě pro tyto živočichy.(Kladno, 2020-02-13)
#32354
Podepisuji, protože takový zásah do přírody by měl dlouhodobé následky nejenom pro zvířata, ale i pro člověka.Myslím si, že příroda si svojí vlastní regulací časem poradí sama. Člověk sám svým nešetrným chováním narušil rovnováhu a teď sklízí plody.(Veselí nad Moravou, 2020-02-13)
#32356
Protože chci, aby se stav naší krajiny zlepšoval a ne měnil v průmyslovou poušť.(Lány, 2020-02-13)
#32357
Pro mě není reálné sžít se s myšlenkou, že toleruji nebo dokonce schvaluji úmyslné trávení čehokoliv živého v naší již dost špatně obhospodařované krajině. Toto není řešení, to se taky můžeme rozhodnout, nechat si tu na světě jen nás samotné, a vše ostatní otrávíme, či jinak sprovodíme ze světa. Pokud ministr v tomto případě zemědělství placený z našich daní a ne špatně, vyplodí, a docela zdá se reálně myslí takovouhle věc, nemá tam co dělat!(Pelhřimov, 2020-02-13)
#32358
Jsem proti rozmisťování jedů proti hrabošům v krajině. Příroda je již tak dost zničená, tak proč ji ničit ještě více.(Šlapanice, 2020-02-13)
#32364
Podepisuji, protože nechci aby umírali společně s hraboši ptáci a ostatní nevinná zvířata. Zemědělci by se měli vrátit k hluboké orbě.(Kváskovice 13, 2020-02-13)
#32367
Dobré ráno, tato akce celoplošné rozhazování jedu, je opravdu jeden velký nesmysl, příroda si poradí sama a ekologické následky by byly velké. Zabijete tím i jiné druhy živočichů, navíc v půdě zbydou rezidua z toho jedu, která se dostanou do vody. Raději podpořte menší zemědělce, kteří hospodaří ekologicky. Děkuji.(Česká Lípa, 2020-02-13)
#32368
Podepisuji, protože nesouhlasím s plošným šířením jedu v krajině!(Pchery, 2020-02-13)
#32385
Podepisuji protože nesouhlasím s plošným užitím jedu, který bohužel zahubí i další užitečné živočichy a naruší ekosystém. Máme v půdě i vodě už tak dost chemikálií a není třeba situaci ještě zhoršovat. Je třeba hledat jiná řešení.(Dubčany, 2020-02-13)
#32386
bych chtěla, aby společnost začala o přírodě přemýšlet a nehledala jen ta nejjednodušší řešení(České Budějovice, 2020-02-13)
#32389
Podepisuji, protože je to hromadné vraždění fauny ! Ministr Lux a Jurečka by to nedopustili !(Chřibská, 2020-02-13)
#32391
Podepisuji petici, protože je zásadně potřeba ochránit všechny ostatní živočichy, které by se mohli jedem otrávit.(Chlumec nad Cidlinou, 2020-02-13)
#32393
Souhlasím s názorem ČSO, že proti přemnožení hraboše je třeba prioritně využívat biologicko-technická opatření (podpora přirozených nepřátel, hluboká orba). Rodenticid používat výjimečně, lokálně a aplikovat do nor nebo do hlubokých rýh.(Postřelmov, 2020-02-13)
#32394
Ta zemědělská krajina už je tak zničená a bez života, že další jedy už opravdu nemusí. Ostatně teď je těch hrabošů málo. Naši zemědělci postavili berličky a dravcům a sovám se toho dost podařilo vychytat. Takovou odměnu si opravdu nezaslouží.(Slavkov u Uh. Brodu, 2020-02-13)
#32396
Připojuji svůj podpis pod tuto petici neboť doby, kdy se plošně sypali jedy na pole (do přírody), jsou již naštěstí pryč. A tento počin považuji za vážné riziko pro životní prostředí.(Praha 10 - Strašnice, 2020-02-13)