SOS OPPIDUM ZÁVIST - nebetonujte keltskou památku

Komentáře

#7001

podepisuji, protože nechci betonové památky. Vyrýsujeme taky nějakou pěknou zříceninu z betonu, aby bylo vidět, jak vypadala ?

Jana Frischová (Praha, 2021-12-01)

#7003

Takováto místa si zaslouží nejvyšší ochranu. Zásadně nesouhlasim, aby se z místa obydlí našich předků dělala turistická atrakce! Proč?

Naďa Němcová (Praha 12, 2021-12-01)

#7008

Přijde mi nevhodné betonovat úplně zbytečně národní památku, ještě navíc tak krásnou.

Hana Jelačičová (Kralupy nad Vltavou, 2021-12-01)

#7010

Podepisuji, protože nesouhlasím s plýtváním přírody (které už je tak na světě pramálo) tímto způsobem. Nahradit přírodu něčím, co se nedá ekologicky rozložit, je jen projevem sobeckosti člověka pro své vlastní potěšení v podobě velkého finančního obnosu.

Lucie Vondráčková (Beroun , 2021-12-01)

#7014

Preferuji současný stav s citlivou údržbou.

Šárka Zlámalová (Praha 8, 2021-12-01)

#7024

považuji plánované úpravy za mimořádně brutální k okolní přírodě.

Jana Chrdlová (Praha, 2021-12-01)

#7026

Nechci, aby se každá volná přírodní plocha vybetonovala, jak je tomu tady bohužel zvykem. Toto krásné místo bude plánovanou "revitalizací" naprosto zničeno.

Petra Svobodová (Praha, 2021-12-01)

#7030

...protože jsem architekt, lokalitu dobře znám a akce kolegy Pleskota je neomluvitelným a vpravdě barbarským činem!
ak

Alexandr Kotačka (Praha 2, 2021-12-01)

#7033

Je mi odporné hanobení tak hodnotného historického místa!

Martin Weisenpacher (Praha, 2021-12-01)

#7034

Místo potřebuje odbornou úpravu porostů a cest.Betonové bloky nepatří do přírody.

Jiří Škvor (Praha, 2021-12-01)

#7035

Chci zachovat zeleň v okolí Břežan.

Dominika Vodrážková (Dolní Břežany, 2021-12-01)

#7036

Podepisuji, protože druhá část projektu je absolutní zhovadilost. A rozhleden je už v naší zemi také víc než dost.

Tomáš Purmenský (Ženklava, 2021-12-01)

#7044

Betonové bloky budou po pár letech vypadat nechutně. A budou lákat grafitti. Opravdu nevhodné řešení. Použijte přírodní materiály když už to chcete zkulturnit (kámen, dřevo)-

Tom Polák (Praha, 2021-12-01)

#7046

Jako archeolog zásadně nesouhlasím s ničením památek!

Pavel Snítilý (Čelákovice, 2021-12-01)

#7047

Nesouhlasím s plánovanou stavbou.

Milan Čepička (Kosoř, 2021-12-01)

#7049

Podepisuji, protože se domnívám, že jde o velmi necitlivý zásah do dané lokality. Místo má svůj půvab, genius loci, pouze v podobě, jak se nám zachovalo po našich předcích (včetně působení času a geologických činitelů). Beton sem skutečně nepatří!

Hana Kubátová (Praha 4 - Kamýk, 2021-12-01)

#7053

Podepisuji, protože nesdílím názor ohledně vhodné podoby realizace projektu. Je to jednoduché řešení, které se odkazuje na modernitu. Myslím si, že abstraktní představy v takové míře nejsou v tomto případě zapotřebí, když každého zajímá jak to doopravdy v minulosti vypadalo a k čemu to sloužilo ..

Celý návrh na mě spíše působí takovým dojmem, že musí splňovat určité podmínky a paramenty v co nejjednodušším možném řešení, aby získal finanční podporu

Nápad zvýraznit původní budovy je dobrý, ale ne tímto způsobem.
Tento projekt nevykazuje žádné známky endogenního řízení a faktem je, že do krajiny nezapadne.

Nemluvě o tom, že se ty bloky stanou v nejbližší možné době terčem vandalů. Protože v člověku neprobouzí žádnou úctu a vztah.

Možné řešení by mohlo být následující: Dobře, postavit betonové bloky bez barev, ale zároveň s tím by se v komunitě vypsala výběrová řízení na dostavbu vertikálních částí budov. Zde by mohl být tížený prostor pro abstraktní myšlení. Určeny by byly povolené materiály a cílem by bylo zrealizovat obraz té akropole. Budovy by mohly být doplněny o interaktivní prezentaci jejich původního účelu. Podpořilo by to zájem o studium historie, dále by to poskytlo možnost realizovat se různým zájmovým skupinám. Zároveň by to napomohlo zvýšení atraktivity lokality a akropole by se stala turisticky zajímavější.

Závěrem by projekt dostál svému názvu - Zpřítomnění.

Vladimír Dlask (Mladá Boleslav, 2021-12-01)

#7054

Přežilo to tisíce let a teď to možná nepřežije lokálního kmotra Michalíka z Břežan (toho co se ho báli udělat ministrem). Viděl jsem podobná místa v Irsku a nikde nikoho nenapadlo dělat něco podobného.

Alois Vitásek (Vrané nad Vltavou, 2021-12-01)

#7059

Nesouhlasim s rozsáhlým betonováním v prostoru lesa a národní kulturní památky.
Je to ukázka pomýleného myšlení investora i architekta. Jak se říká, cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

oldřich řeřicha (Praha, 2021-12-01)

#7061

Nesouhlasím s vybetonováním dalšího kusu zeleně. Navíc architektonické řešení tvořili asi děti v mateřské školce, které se zrovna učí barvy a tvary.

Jaroslav Chovanec (Praha, 2021-12-01)

#7064

Panebože, další rozhledna. Jen zase něco bude narušovat nádherný horizont.

Ladislav Báča (Zvole, 2021-12-01)

#7065

Nesouhlasím s necitlivým betonovým sarkofágem.

Lenka Čížek Mašková (Milevsko, 2021-12-01)

#7066

Ráda sem chodím i s rodinou právě proto, že je to klidné místo uprostřed přírody. Umístit betonovou desku na vrchol kopce a tvářit se, že je to moderní pojetí projevu úcty ke kulturní památce, je spíš projev stupidity. Jsem ráda, že si toho projektu někdo všiml a ozval se s námitkami. Děkuji Vám za tuto petici.

Jana Kvíčalová (Praha, 2021-12-01)

#7068

Do této lokality chodím pravidelně.Dle mého názoru již rozhledna poškozuje jedinečnost tohoto místa a každý další zásah tohoto rozsahu je jen zneuctení a narušení tak osobitého místa.

Petra Krtičková (Hronov, 2021-12-01)

#7074

To co navrhnul pan Pleskot, kterého znám osobně je abstraktní prasečina bez nápadu. Vynadal jsem mu za to vč. starosty. V městě by se to ještě sneslo, ale kusy železobetonu do lesa, to je fakt zvrhlost! Pokud by se autoři do betonu zabetonovali sami a poté vystavili třeba na skládce za Prahou, mohlo by to být Velkolepé! (vtip) ;-)))

Petr Sládek (Praha 4, 2021-12-01)

#7077

Je to pro mne nepochopitelné barbarství a hnus. Takhle zničit naprosto jedinečné místo. Takhle se chová snad jen Taliban. Díky pane starosto.

Vladimíe Ježek (Praha, 2021-12-01)

#7078

Rozhledna na vysokém kopci může být přínosná, ale výrazné barevné plochy na štěrkové ploše jsou naprosto nevhodný způsob jak upravit místo, kde se nachází zbytky historicky významného keltského hradiště.

Petr Savický (Praha, 2021-12-01)

#7082

Znám od dětství cennou českou lokalitu a znám jako architekt důsledky nepokory

Václav Kubec (Praha 5 Hlubočepy, 2021-12-01)

#7086

Podepisuji z důvodu péče o historii a paměť, je šokující vidět, co se nám odehrává pred očima, s přátelským pozdravem, vj

Vojtěch Javorský (Turnov, 2021-12-01)

#7087

Ne

Jan Liška (Praha, 2021-12-01)

#7091

Podepisuji, protože je s podivem, jak někteří lidé zacházeji s volnou krajinou, obzvláště v místě, kde je pestrá biodiverzita, a k tomu i kulturne- historicky odkaz. Tahle oblast je ke všemu spjata s mým mladim, naproti Závisti leží naše milovaná chaticka. Takže me celá záležitost citelne zasáhla.

Tereza Súkeníková (Horní Počernice , 2021-12-01)

#7093

Betonová zmrdovina uprostřed lesa? Dolní Břežany a Pleskot jsou kokoti!

Karel Kučera (Praha, 2021-12-01)

#7095

Narušení charakteru archeologického naleziště, potenciální poničení neobjevených památek a ztížení budoucího výzkumu

Jan Křivánek (Libochovice, 2021-12-01)

#7099

Podepisuji petici,protoze mi tato uprava prijde nevkusna a zabijejici mistni historii a ducha opida

Marie Obdržálková (Praha 12, 2021-12-01)

#7100

Není možné, aby si obec s historickým objektem takového druhu dělala co chtěla, aniž by to probrala s veřejností. Považuji to za vrchol mocenské arogance!!

Petr Brdičko (Beroun, 2021-12-01)

#7102

...je to zhůvěřilost a při památce na mého tátu...

Jitka Čtveráková (Praha, 2021-12-01)

#7109

Jako student jsem na těchto vykopávkách strávila mnoho krásných let. Myslím, že i touha po originalitě by měla mít své hranice, z estetického hlediska mi podobný návrh připadá příšerný a postrádající jakoukoli originalitu a invenci. Uvažovat o realizaci něčeho podobného na místě keltského hradiště mi pak přijde zcela mimo realitu.

Andrea Koudelová (Nupaky, 2021-12-01)

#7111

vybetonovat akropoli opida na Zbraslavi je krásná ukázka arogance moci úředníků, kdy se mrhají peníze daňových poplatníků a státní dotace za nesmyslné stavby. Proč radši nepostaví, něco, co lidi skutečně potřebují a co chtějí? Zlepší se kvalita našeho život, když se vybetonuje v lese čtverec, obdélník a trojúhelníķ?

Michal Opravil (Černošice, 2021-12-01)

#7112

Protože je to přírodní památka a má zůstat přírodní. Nestojím o další beton a už vůbec ne za 10 mil.

Pavlína Kvapilová (Praha, 2021-12-01)

#7119

Planovany projekt je typickym produktem naprosteho nepochopeni role lokalni samospravy. Jen idiot nebo ignorant mohl navrhnout a schvalit takovy projekt a potencialne nenavratne zlikvidovat jedno z nejunikatnejsich mist v Praze. Zda se, ze radnice MC Dolni Brezany ma obou "icek" nebezpecne moc.

Petr Polivk (Praha 15, 2021-12-01)

#7124

Podepisuji, protože projekt považuji za samoúčelný až destruktivní, pomíjející všechny současné moderní trendy citlivého přístupu ke krajině. Navíc okolnosti schválení a vynechání veřejné diskuse u lokality takového významu jsou nepřípustné. Propojení člověka s místem, jeho historií a krajinou se v tomto projektu z jeho středu vytratilo kamsi na okraj. Betonového "zpřítomnění" mám všude kolem už dost. Děkuji nechci.

Zuzana Skopalová (Strašice, 2021-12-01)

#7128

Jedná se o velmi důležitu historickou památku Prahy. Spíše by se mělo uvažovat o odhalení a rekonstrukci alespoň části těch památek abychom si mohli udělat představu o jejich velikosti a důležitosti a ne to nechat zavezené hlínou a štěrkem- i když chápu, že tenkrát spoustu místních si z naleziště kradlo kameny pro svoje zídky- tak se to dá zrekonstruovat. Je to krásné místo a není třeba je ničit dále.

Christian Tode (Praha, 2021-12-01)

#7130

Podepisuji, protože to tam mám moc ráda a betonování v této lokalitě mi přijde proti přírodě. Naprosto nevkusné, rozhledna, dobře, ale betonové bloky uprostřed lesa a ještě barevné, to je dost hrůza.

Jana Mendová (Dolní Břežany, 2021-12-01)

#7133

Požadujeme přehodnocení plánované stavby „Akropole Závist – Zpřítomnění“

Vaclav Novotny (Praha, 2021-12-01)

#7138

To místo je krásné a jakékoliv zásahy jsou zbytečné, včetně rozhledny. Škoda, že v ČR zřejmě k takovýmto místům nemáme úctu.

Dagmar Soukupová (Praha, 2021-12-01)

#7141

Betonu máme dost, příroda se neustále zmenšuje.
Hradiště jako duchovní místo stojí za záchranu.

Helena Kozlíková (Hradištko, 2021-12-01)

#7142

Místo takovéhoto významu by mělo být zachováno v pokud možno nejpřirozenější podobě, aby neztratilo kouzlo přírody a ducha lidí, kteří ho obývali.
Velikostí rozhledny jsem šokován.

Tomáš Miřička (Praha 5, 2021-12-01)

#7146

Stoprocentně souhlasím s vyjádřením autorů petice

Hana Čtveráková (Praha 5, 2021-12-01)

#7147

Zachovani puvodniho mista

Lubomir Puzej (Průhonice, 2021-12-01)

#7153

Podepisuji a jsem proti tomuto necitelnému zásahu do krásné středočeské krajiny.Bydlím v tomto kraji,studovala jsem biologii a tento zásah musel odsouhlasit jen někdo ,kdo přírodě a krajině nerozumí....

Zdeňka Polanecká (Dobřichovice, 2021-12-01)

#7154

Jsem se narodil a žil do loňského roku 43 let na Zbraslavi a navržený projekt je opravdu velmi nehezký a dále ničí významnou historickou památku.

David Kuška (Odolena Voda, 2021-12-01)

#7157

Jedná se o postupný proces cíleného ničení kultovních a magických míst naší vlasti. Můžeme si domyslet proč.

JP Krásný (Praha, 2021-12-01)

#7158

Několik let jsme žili s rodinou ve Vraném n. Vltavou, hradiště Závist jsme navštěvovali. Celá oblast kolem údolí Vltavy je nádherná. Máme k těmto místům vztah, i když už dlouho žijeme v Praze - Braníku, nebo naopak - tím spíše rádi využíváme možnosti výletů do přírody v okolí Prahy. Čím méně staveb, tím lépe pro přírodu i člověka.

Kateřina Verzichová (Praha, 2021-12-01)

#7159

Beton? To jako fakt nikoho nenapadlo nic lepšího, než dát beton na oppidum?

Dominika Miarková (Brno, 2021-12-01)

#7165

Podepisuji, protože se mi vůbec nelíbí nesmyslné barevné bloky okolo rozhledny a celkově obrovská vyštěrkovaná plocha, která je naprosto k ničemu. Zcela to zhyzdí vrcholek. Jak někoho mohlo napadnout postavit takováto monstra na keltské opidum? Je to neúcta k místu, k okolní krajině a naprosté nevycítění genia loci.

Kateřina Antalovska (Praha , 2021-12-01)

#7166

Současný stav památky je dle mého naprosto vyhovující.

Lenka Ulčová (Stará Boleslav, 2021-12-01)

#7169

Nesouhlasím s betonováním oppid

Dana Kutheilova (Dolní Břežany Jarov, 2021-12-01)

#7170

Podepisuji, protože miluji primárně přírodu a ne další betonové stavby!

Marketa Horká (Rudná, 2021-12-01)

#7177

Myslím, že rozhleden máme oproti archeologickým památkám takovéto hodnoty opravdu mnoho a místo stavění dalších nesmyslných atrakcí bychom se měli lépe a častěji starat o to, co už, mnohdy i stovky let, máme.

Alžběta Honsová (Praha , 2021-12-01)

#7180

Nesúhlasím s takto nehodiacou sa stavbou na mieste významného kultúrneho dedičstva.

Samuel Kertés (Praha, 2021-12-01)

#7185

Podepisuji , protože nesouhlasím s tímto ohavným návrhem. Do lesa beton nepatří a už vůbec ne ničit kulturní dědictví.

Renata Procházková (Dolní Břežany, 2021-12-01)

#7186

Celá revitalizace je vůči místo dehonestující

Tomáš Hobža (Pozořice, 2021-12-01)

#7188

Podepisuji, protože nesouhlasím s tak masivním zásahem do chráněné kulturní památky, která zde stojí věky a nechci tak dopustit, aby ji někdo zalil betonem a znehodnotil tim krasný ráz krajiny a pohřbil místo, s geniem loci, které je útěchou pro mnohé z nás.

Tereza Blaschkeova (Praha 13, 2021-12-01)

#7189

Morálně ani odborně neobhájitelný zásah do jedné z nejvýznamnějších českých archeologických památek. Bez jakékoliv předchozí odborné či veřejné diskuze. I kvalitně a citlivě zrealizovaná současná architektura by mohla jistě přispět k lepší ochraně a zviditelnění této mimořádné lokality. V tomto případě tomu tak ale rozhodně není, jedinou a to falešnou záštitou jsou přeceňovaná jména obou zapojených architektů. Dochází jen k jejímu archeologicky, památkově i esteticky necitlivému zneužití pro ambice zainteresovaných osob.

Viktor Čech (Praha, 2021-12-01)

#7192

Podepisuji, protoze nesouhlasim se stavbou bez respektu k vyznamu mista a k prirode.

Marketa Jiraskova (Praha 12, 2021-12-01)

#7194

Prostě to tam nechci.

Jan Damborský (Praha, 2021-12-01)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...