PETICE ZA ZACHOVÁNÍ NÁDRAŽNÍ BUDOVY V HOLEŠOVĚ

Komentáře

#602

Dle SŽ je problém s náklady na vytápění vrchní části budovy, což řeší jejím zbouráním za cenu mnoha miliónů korun. Kdybych měl ve svém hezkém rekonstruovaném domě nevyužité prostory, samozřejmě bude moje první volba zbourání půlky baráku. Co jiného, že? Nebo by to snad někdo řešil jinak?
Každá klasická nádražní budova z dob R-U je snadno rozpoznatelná, a zdálky mne vždy dovedla na vlak, ač jsem byl daném místě poprvé. Ten typ budov je pro mne již nedílnou součástí domoviny. Avšak zde plánovaný, na dřeň ořezaný a jistě řádně zateplený "objekt" asi těžko najdu.
Když se to nezarazí hned, které nádraží bude další na řadě v "osvědčeném modelu"?

Václav Fait (Plzeň, 2021-05-03)

#603

Zbourání této nádherné a v nedávné době draze opravené budovy je trestní čin. Za to by měl být někdo popohnán k soudu.
Paskvil, který SŽ plánuje je toho jen důkazem.

Eva Hanzalová (Plzeň, 2021-05-03)

#606

Nesouhlasím s demolicí.

Láďa Kučera (Rožmitál pod Třemšínem, 2021-05-03)

#609

Sa nestíham čudovať

Miša Jarošová (Praha, 2021-05-03)

#620

Demolice historické nádražní budovy v Holešově by byla činem necitlivým, arogantním a barbarským. Velice doufám, že k bourání této harmonicky působící stavby nikdy nedojde. Ačkoliv některým lidem se nádražní budova může jevit jako příliš střídmá či všední, má beze sporu estetickou a kulturní hodnotu. Jsem přesvědčen, že i vizuálně „střízlivá“ stavba, která kolemjdoucí neohromuje bombastickými ornamenty či „barokními parádami“, si zaslouží být památkově chráněna. Její hodnota bude časem pouze stoupat.

Lubomír Vlk (Praha, 2021-05-03)

#622

Je to historická budova která je v pořádku

Tereza Stavjaníková (Brno - Černá Pole, 2021-05-03)

#624

Je mi ľúto, aby historická budova, ktorá má vyše 130 rokov padla k zemi.

Matej Oleár (Košice, 2021-05-03)

#628

Holešov je město ke kterému mám kladné vzpomínky. Nádražní budova je objekt, který patří také k symbolum města. Je to vlastně historický objekt.

Jiří Sládek (Praha Modřany , 2021-05-04)

#630

Mi prijde zcela nesmyslné bourat budovu, ktera byla nedavno pekne opravena a ktera muze dal slouzit a byt uzitecna. Nebo jinak - copak by urednici, co rozhoduji o sprave majetku svuj vlastni dum nejprve opravili a pak ho nechali zborit?

Vladimir Bouzek (Brno, 2021-05-04)

#632

Zajímám se o historii historické památky.

Jan Vika (Jezernice, 2021-05-04)

#633

Plně stojím za zdůvodněním petice -
Břeněk Henke

Břeněk Henke (Cvikov, 2021-05-04)

#635

Nesouhlasím s celkovým přístupem SŽ ke svému majetku. Bourá se plošně. To tady nikdy předtím nebylo. Takové hanobení historie. Zrovna takto se nemá správný hospodář starat! Vedení SŽ by se mělo pozatýkat a dosavadní přístup k historickým objektům přehodnotit. Co po této generaci bouračů zbyde? Neosobní ošklivé betonové zrůdnosti a jinde zase jen zarovnané zbořeniště s pamětní cedulí???

Roman Sirovátka (Dvůr Králové nad Labem, 2021-05-04)

#643

Nesouhlasím s mrháním časem, úsilím a stavebním materiálem, jelikož je to neudržitelné a tudíž velmi neekologické. Zároveň jako architekt nemíním dopustit zkázu této historické budovy, jakkoliv zachovávání historických stop považuji za primární znak kulturní společnosti.

Daniel Gášek (Valašské Meziříčí, 2021-05-04)

#649

Nesmyslná bourací mánie, neochota se domluvit a nulová odpovědnost...

Ivan Kolář (Plzeň, 2021-05-04)

#653

Jedna z nejkrásnějších historických budov na trati z Kojetína do Ostravy a on to nějaký ouřada z Prahy nebo Olomouce chce zbourat? Vytratil se zdravý rozum?

Jiří Solař (Holešov, 2021-05-04)

#656

Katastrofální hospodaření státu. Ministerstvo dopravy bude letos z peněz daňových poplatníků bourat část budovy, ve které jsou nedávno zrekonstruované krásné 2 byty, v hodnotě několika milionů korun. Jiné ministerstvo (financí) v řádech stovek milionů korun dotačně podporuje výstavbu obecních bytů. V létě 2020 jsem byl v Alžbětíně u Železné Rudy na dovolené ubytovaný v nádražní budově patřící Správě železnic ČR. Naprostá pohoda. Nešlo by i v Holešově využít budovu takto? Nebo na nájemní bydlení? Vždyť leckterá mladá začínající rodina by byla spokojená s bydleníma a stát zase s příjmem za pronájem.

Martin Bartík (Rymice, 2021-05-04)

#663

Budova může být využita, je ve výborném stavu a jejím ubouránim by došlo ke kulturní ztrátě.

Marcel Červinka (Červený Újezd, 2021-05-04)

#666

Podepisuji protože se domnívám, že takto opravená budova by měly být i nadále využívána!

Igor Hoření (Praha 4, 2021-05-04)

#669

Obrovské náklady na rekonstrukci....možnost budovu využít a nee bourat....proč ničit historii

Jana Petreková (Holešov , 2021-05-04)

#670

Mám v Holešově nekolik přátel a vlakové nádraží již léta znám. Bylo by škoda, charakteristickou budovu zbourat, vždyť má svůj genius loci. Dá se opravit a okolí zmodernizovat.

Narcisa Podhradská (Praha 10 - Vršovice, 2021-05-04)

#673

Jsem v Holesove stravila skolni leta a nadrazni budova byla a je mi krasnou pripominkou techto casu a neodmyslitelne k nim patri.

Eva Hyklová (Štramberk, 2021-05-05)

#674

Pokud je to takto pěkně opravené, je škoda to bourat, určitě by se našlo nějaké využití.

Ondřej Schenk (Karviná, 2021-05-05)

#679

Tělupilová Olga

Olga Tělupilová (Holešov , 2021-05-05)

#680

Protože v čele tohoto státu na všech úrovních stojí nezvdělaní ignoranti, zelináři s nulovým vztahem ke kvalitě a krásnu.

Zdeně Pokorný (Praha , 2021-05-05)

#682

Jsem do Holešova vlakem dojížděl 9 let a ta budova má své kouzlo. Absolutně odmítám vždy nejjednodušší řešení zbourat a postavit něco nového.

Radek Tvrdoň (Březová, 2021-05-05)

#683

Protože mi vadí arogance moci!

Gabriela Pešťáková (Plzeň , 2021-05-05)

#685

...nechci mlčet proti tomuto a dalším podobným výplodům státních úředníků, kteří jsou placeni za naše peníze, stejně jako jejich absurdní nápady a rozhodnutí.

Štěpán Socha (Štramberk, 2021-05-05)

#689

Podepisuji, protože Správa železnic nedělala mnoho škod neudržováním spousty tratí v provozuschopném režimu. Zároveň rozhoduje striktně dle vlastních zájmu, aniž by zohledňovala historickou hodnotu a důležitost železnice, případně jejich budov. Kvůli absenci pravidelné údržby zanikla například tzv. Kozí dráha z Děčína do Oldřichova u Duchova. Stejně tak zcela nelidsky a nepochopitelně nechala napospas historickou železniční budovu v Ústí nad Orlicí, protože její oprava by byla nákladná a složitá, a naproti tomu postavila novou (architektonicky nehodnotá prosklená kostka) ''moderní'' budovu. Správa železnic svým přístupem dehonestuje význam železnic jako celku. Jejich heslo ''dobrá správa'' je skutečně nutno davat do uvozovek. Jedna z nejhorších státních organizací. Jako občan města Holešova jsem proto nucen petici podepsat.

Jakub Kaňa (Holešov, 2021-05-05)

#694

v Jižním Tyrolsku (Itálie) si staré nádražní budovy z dob Rakouska-Uherska opravují a i na plně dirigované trati jsou na těchto budovách v oknech květiny a bydlí v nich lidé, mající vztah k železnici. Je tam klid a pořádek. To jen u nás...

Pavel Malének (Bystřice pod Hostýnem, 2021-05-05)

#696

Je to neoduvodnitelné jak ekonomicky, tak morálně. Zodpovědní pracovníci SŽ by měli do tepláků, nebo alespoň opustit SŽ.

Petr Žůrek (Břeclav, 2021-05-05)

#703

Je moc smutné, pokud někdo rozhoduje z pozice moci. Když jsem poslouchala regionální vysílání ohledně nádraží, uvědomila jsem si, jaký rozdíl byl mezi panem náměstkem ředitele pro techniku SŽDC - Ing. Viktorem Vikem, Ph.D. a panem starostou a panem Mgr. Rudolfem Seifertem. Ten žije a pracuje pro lidi z Holešova, má srdce!!! Nová budova nádraží, jak ji představil pan náměstek je ošklivá, škatule, ke které si nikdo nemůže najít vztah. Kolejiště i svršky se jistě musí opravit, ale proč bourat krásnou budovu ??? Prosím ty, kteří rozhodují o bourání, aby se na vše podívali i z pozice holešovských, nejen patriotů!

Jolana Šrubařová (Brno, 2021-05-05)

#704

Podepisují protože mi není lhostejné bourání kulturních památek postavených našimi předky a udržovaných sto let a více. Proč by naše generace měla tuto budovu zbořit?

Ondřej Šulda (Hrob, 2021-05-05)

#706

Žádám i resignaci celého ředitelství SŽDC pro zjevnou neschopnost starat se řádně o svěřený majetek.

Dalibor Fencl (Praha 3, 2021-05-05)

#707

Protože si vážím historie a toho co vybudovali naší předkové! A navíc jsem nějaký čas žil v tom regionu a mám k němu určitý citový vztah!

Jaromír Lacný (Ostrava , 2021-05-06)

#716

Tato historická pozdně klasicistní budova byla nedávno citlivě opravena za nemalé finanční prostředky z našich daní! Proto vůbec nechápu důvod zničení této již nedávno opravené historické budovy,která neodmyslitelně patří jako vstupní brána do historicky ceněného města Holešov.

JIŘÍ DOLEŽEL (PŘEROV, 2021-05-06)

#729

Zbourat část funkční budovy v širším centru města nedává smysl. Očividně se někdo nechtěl namáhat s hledáním jiného řešení. Bodejť,s nájemcem by se ještě musela udělat smlouva...

Alžběta Kálalová (Praha, 2021-05-06)

#732

Holešov je mé rodné město a není mi jedno, že tak necitlivým zásahem by mělo přijít o historickou budovu nádraží.

Lenka sakařová (Zborovice, 2021-05-06)

#733

Podepisuji, protože tyto budovy se mají chránit a ne bourat!

Magdalena Gregorová (Teplice, 2021-05-06)

#734

I kdybych nebyl rodák z Holešova, v tomto případě bych se jednoznačně připojil k tomuto oprávněnému protestu.

Vítězslav Papež RNDr., CSc. (Jílové u Prahy, 2021-05-06)

#737

Jedná se o důležitý historický objekt, kteří má regionální přesah a je nedílnou součástí celé železniční trasy budované CK dráhy.vsem doporučuji si projekt vlakem z Valašského Meziříčí do Frenštátu, kdy typ budovy jsou zachovány, opraveny a příkladně využívány. Je mi z takových postupů a napadu majitele objektu smutno navíc, když byla budova před 11 lety ze státních prostředků dobře architektonicky opravena! Je potřeba bojovat za jeho zachování...tyto budovy jsou součástí naší historie, přírodních scenérii naší naší krajiny! Holešov vybudoval architektonicky slušný terminál autobusového nádraží, který na budovu výpravní budovy navazuje citlivě s respektem...toto chybí v krajském městě Zlín, kde je celý uzel ostudný. Proto je asi potřeba zbourat vše, co naši předci citlivě vybudovali a postavit za další peníze paskvil. Aprilia, je někde zveřejněna vizualizace plánované přestavby? Co na to památkáři, architekt města apod? Holešovu se podařila opravit spousta věcí: pivovar, zámek, náměstí atd, to co se někde nepodařilo ani dát na papír... Holešovu fandím, zkuste to zachránit prosím. Mám foto, kde moje babička vita presidenta Masaryka před touto budovou holešovského nádraží v chodbě v naší restauraci Brusenka...

Petr Stibora (Brusné, 2021-05-06)

#740

Vzhledem k nedávné rekonstrukci by bylo ekonomičtější nevyužívané prostory pronajmout popř. odprodat než vynakládat další peníze na její (částečné) zbourání.

Michala Kunzová (ŠLAPANICE, 2021-05-07)

#745

bourat tak krásnou historickou budovu, navíc opravenou je zhůvěřilost a mrhání penězi.

Otto Trejbal (Praha, 2021-05-07)

#753

Se mi to líbí tak jak to je.

Ludmlla Macková (Prusinovice, 2021-05-07)

#754

Bourat umí každý bl*ec, zbourat čerstvě opravenou historickou budovu je idiotismus...

Tomáš Postawa (Kamýk nad Vltavou, 2021-05-07)

#762

České dráhy mají zřejmě nadbytek financí,když si mohou dovolit takovou investici.Raději ať nakoupí nové vagóny, protože některé soupravy to je humus.

Josef Trnčák (Prusinovice, 2021-05-07)

#767

Pocházím z Holešova, stále do Holešova jezdím a není mi tato věc lhostejná.

Roman Nesrsta (Svijany, 2021-05-08)

#769

Protože je to krásná historická budova. Část budovy by ocenili autobusáci.

Renáta Dvorníková (Holešov, 2021-05-08)

#770

Nesouhlasím, aby se znehodnotila historická budova nádraží a zároveň, aby se znehodnotily vynaložené veřejné prostředky, které byly použity na opravu.

Daniel Cehula (Praha, 2021-05-08)

#773

Podepisují protože dle mého názoru je to špatné hospodaření se svěřeným majetkem. Cca před 10 lety proběhla nákladná investice do opravy budovy. Ta je teď bez dalších potřebných investic.
Tudíž nechápu další zbytečnou investici v podobě odbourání části budovy.
ČD nepospodaří správně se svěřeným majetkem.

Ladislav Gajdoš (Holešov, 2021-05-09)

#779

Krásná, nyní již historická budova, neodmyslitelně patří ke koloritu Holešova.

Jan Janík (Kroměříž, 2021-05-09)

#781

Neúcta a vrchol arogance úředníků k zachování
hodnot,které vytvořili naši předci pro příští generace.Navíc,když se jedná o tak vzácnou památku.Zdravý rozum to nebere.

Drahomíra Ctiborková (Holešov, 2021-05-09)

#782

protože chci ,aby krásná nádražní budova zůstala zachovaná-to by nebyl Holešov

Marie Tepličkova (HOLEŠOV, 2021-05-09)

#784

Jsem pro zachování této budovy.

Čeněk Ječmen (Valašské Meziříčí, 2021-05-09)

#787

Je to zachovalá budova atd.

Antonín Brázdil (Ludslavice, 2021-05-10)

#790

Bez nádražní budovy, není Holešov Holešovem.

Milan Krč (Kroměříž, 2021-05-10)

#791

Podepisuji, protože nový projekt je neestetický, neekonomický a o stávající budovu je zájem v jejím využití z řad dalších subjektů.

Martin Dvořák (Praha, 2021-05-10)

#793

Podepisuji,protože mám k zmíněné budově vztah a není mi jako rodačce lhostejné co se s ní stane.

Jitka Matulová (Holešov, 2021-05-10)

#794

Není mi lhostejný osud holešovského nádraží.

Libuše Bartošková (Třebětice, 2021-05-10)

#796

Nesouhlasím se zničením historické budovy, není důvod ji ničit.

Renata Kojecká (Ludslavice , 2021-05-11)

#799

jsem proti barbarství zbouraz budovu místního nádraží.

Josef Novotný (Holešov, 2021-05-11)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...