Společně za dobrovolné domácí úkoly ve školách: Otevřená výzva ministru školství, ústřednímu školnímu inspektorovi a školskému ombudsmanovi

Komentáře

#1403

Mám tři děti

Mirek Drchal (Brno, 2023-03-14)

#1404

Souhlasím s textem petice. Sama vidím u mého dítěte v první třídě, co dokáže soupis A4 domácích úloh na prázdniny.

Monika Francová (Starý Kolín , 2023-03-15)

#1406

Podporuji svobodnou školu s důrazem na osobnost dítěte.

Helena Antošová (Praha 6, 2023-03-15)

#1407

Chci nas volny cas travit jinak, nez nad ukoly.

Anna Petrakova (Nový Hradec Králové, 2023-03-15)

#1408

Souhlasím s návrhem ohledně povinných domácích ůkolů. Mají jich už ve třetí třídě moc a doma nad tím sedí další 2-3 hodiny. Děti jsou z toho unavené a bez nálady.
Co tedy dělají ve škole, když látku nestíhají a musí to dodělávat doma ???
Ano, zopakovat si nějak lehce, co probírali, ale dělat celé A4 stran v učebnicích , to je opravdu moc.

Kamila Plšková (Oldřichovice u Napajedel, 2023-03-15)

#1410

Já bych ty domácí úkoly zrušil úplně. Všechny žáky a jejich rodiče to akorát jen otravuje, nic víc...

Kryštof Lukeš (Karlovy Vary, 2023-03-15)

#1411

S tím souhlasím. A již několikrát sem vysvětlovala na škole že stihnou x úkolů se dvěma syny a práci je nereálné a sankce v podobě napomenutí za nesplnění du je pro mě neakceptovatelné

Michaela Jarešová (Sedlčany, 2023-03-15)

#1414

Děti nejsou otroci ,a čas trávení doma v rodinném kruhu je volbou rodičů společně s dětmi nikoliv kantora

Viktor Tůma (Stružnice 20, 2023-03-16)

#1415

Protože věřím v seberozvíjení

Patrik Šmíd (Olomouc, 2023-03-17)

#1419

Naprosto souhlasím.

Dana Janická (Trutnov, 2023-03-18)

#1422

Nesouhlasím s praxí povinných domácích úkolů.

Josef Kršňák (Svojetice, 2023-03-18)

#1424

Chci svobodu pro své děti

Alexander Botló (Klášterec nad Ohří 1, 2023-03-18)

#1428

Nesouhlasím s domácími úkoly

Eva Heráková (Plzeň 3, 2023-03-19)

#1430

Za úkoly

Markéta Nedvědová (Praha 9, 2023-03-19)

#1431

Domácí úkoly jsou značnou obtíží při snaze o mimoškolní aktivitu a činnosti ve volném čase.

David Košulič (Brno, 2023-03-20)

#1432

Stim plně souhlasím

Pavla Novotná (Ústí nad Labem , 2023-03-20)

#1435

Souhlasím se vším výše zmíněným

Kateřina Burešová (Praha, 2023-03-22)

#1439

Podepisuji, protože mám dvě děti na základní škole a ráno se často kvůli úkolům brečí a pokud jej nepřinesou tak dostanou další. K tomu by měli cvičit na hudební nástroje apod další aktivity. Já taky odpoledne nedělám do práce "domácí úkoly".

Lucie Svrčinová (Petřvald, 2023-03-23)

#1441

Pink Floyd - The Wall

MICHAL MOC (Vlkov, 2023-03-24)

#1442

Jsem učitel. A nechci aby za mě rodiče mých žáků dělali mnou práci.
A protože mám negativní zkušenost s učitelkou mé dcery z prvního stupně základní školy, kdy nám první den školy oznámila, že od toho, aby naše děti uměly číst a psát není ona, ale my.

Štěpánka Barová (Jaroměř, 2023-03-24)

#1445

Nesouhlasím, aby české monopolizované školství jednalo v "právním státě" nad rámec jasně daných zákonů v ČR.

Petr Fiala (Jirkov, 2023-03-25)

#1447

Vlastní špatná zkušenost. Učitelé, kteří nejsou schopni zaujmout děti výkladem látky a něčemu je naučit v hodinách, zadávají domácí úkoly s nadějí, že je rodiče zastoupí.

Lubomír Uher (Šlapanice , 2023-03-25)

#1448

Souhlasím s názorem na zadávání domácích úkolů...

Jan Šmíd (Ivančice, 2023-03-25)

#1449

Souhlasím

Zora Cagášková (Praha, 2023-03-25)

#1452

Podepisuji, protože jsem přesvědčen, že svoboda žáka je důležitá.

Radim Stenchlý (Olomouc, 2023-03-27)

#1453

Povinné domácí úkoly patří do minulého století a nemají nic společného s moderní pedagogikou.

Karel Bárta (Turnov, 2023-03-28)

#1455

Jsem rodič a plně souhlasím s tímto názorem. Každý asi ví, že po 8 hodinách v práci už nemá chuť na další obdobnou činnost. Domácí úkoly děti spíše od učení odrazují. Sám si to moc dobře pamatuji z vlastní zkušenosti.

Miroslav Kadlec (Konice, 2023-03-29)

#1461

Jako podporovatel a aktivní účastník domácího školství, plně podporuji.

Honza Koukl (Senožaty, 2023-03-29)

#1462

Již řadu let zastávám stejný názor, jež je uveden v této petici. Zároveň se celkem striktně stavím k vymáhání domácích úkolů formou známkou 5.

Gabriela Sokolova Loskotová (TÁBOR 5, 2023-03-30)

#1463

Mnozstvi ukolu,zasadne zasahuje do programu a sportovniho vyziti syna a rodiny. A znamkovani ukolu je uz vrchol

Ivana Muchova (Praha , 2023-03-30)

#1464

Stojím za tím, že povinnost domácích úkolů je nesmysl!

Monika Boháčová (Ústí nad Orlicí , 2023-03-31)

#1468

Souhlasím.

Jiří CERMAN (Stožice, 2023-04-02)

#1470

Podepisuji, protože někteří učitele odmítají přihlížet k rozdílnosti děti, odmítají dítě podpořit ve škole a učivo kterému dítě nerozumí hází pomocí úkolů na rodiče.

Petra Kastnerová (Praha 12, 2023-04-03)

#1476

stručně: nelíbí se mi zbytečná, často několikahodinová zátěž, nad rámec x hodin odsezených ve škole a ani zůsob vymáhání DÚ.

Kateřina OBrien (Břeclav, 2023-04-06)

#1478

Podporuji tuto výzvu a ráda bych, aby děti nebyly přetěžované domácí úkoly. Pokud úkoly mají fungovat k lepšímu pochopení látky, tak by měly být zadávány k dobrovolnému vypracování, nikoli jako povinnost dětí a rodičů. Domácí přípravu nerozporuji, vymáhání domácích úkolů je dle mého názoru nátlak.

Blanka Mazačová (Pardubice, 2023-04-07)

#1479

Naprosto souhlasím !

S. Mojžíšová (Děčín, 2023-04-08)

#1485

Protože jsem student a vim jaké to je

Matej Hastik (Cebin, 2023-04-10)

#1488

Je práce učitelů a ministerstva k nastavení výuky v takovém objemu, který je zvladnutelny v rozsahu vyučovací hodiny. A to v plné míře.

Stanislav Koplik (Kroměříž 1, 2023-04-12)

#1489

Podepisuji, protože naše školství je vzhledem k zavedeným způsobu výuky z dob komunismu pořád středověk

Petr Kovář (Uničov, 2023-04-12)

#1493

Domácí úkoly pro děti jsou hlavně "domácí úkoly pro rodiče." Se vším co je napsáno ve výzvě souhlasím. Není nad to, vyzvednout děti v 18:00 z kroužku, přijet domů, dát si večeři a začít dělat úkoly. Nebo zabít nedělní odpoledne úkoly, taky pecka. Pokud některé děti nestíhají, nebo něco potřebují procvičit, má to být řešeno "doučkem" v rámci školy. Jsem dospělý pracující člověk a domů si práci také netahám...

Jan Pospíšil (Kravaře, 2023-04-12)

#1494

Souhlasím s výše uvedenými fakty.

Lenka Baierová (Hradiste na Pisku 55, Stare Hradiste, 2023-04-12)

#1498

Nesouhlasím s domácími úkoly.

Michaela Koutníková (Žďár nad Sázavou , 2023-04-12)

#1501

Nesouhlasim s tim, ze ucitelky zadavaji detem domaci ukoly. Je velmi rozdilna uroven na jednotlivych skolach. Ucitelky nuti rodice ukoly kontrolovat a opravovat, coz ve finale je znamka prace rodice a nikoliv ditete. Ucit se ma ve skole!

Martin Staněk (Česká Skalice, 2023-04-12)

#1502

Podepisuji protože na ZŠ Truhlářská K.Vary St.Role je v tomto ohledu naprosto katastrofický stav. Učitelé neučí, nevysvětlují, prostě jen dají úkoly a jdou si v klidu domů a my s dětmi máme doma další směnu! Pokud úkol není klidně za něj napaří za 5... Naprostá katastrofa a je skvělé že petici již někdo udělal..

Kamil Ries (Karlovy Vary, 2023-04-12)

#1504

plně souhlasím

Petra Třísková (Chodov, 2023-04-12)

#1505

Podepisuji protože škola jako veřejná instituce by neměla zasahovat do volného času žáků formou povinných úkolů. Od toho je vymezena místní a časová působnost škol. Vzdělávání ve volném čase by mělo být dobrovolné.

Michal Kotáb (Praha, 2023-04-12)

#1506

Podepisuji, protože jako pedagog i matka jsem proti domácím úkolům. Přetěžují dítě a krátí mu i to málo volného času, který mu po vyučování zbývá. Plnění (i "nepovinných") d. ú. je monitorováno pedagogem v Edookitu, což může být základem diskriminace.

Ivana Horáková (Brno, 2023-04-12)

#1510

Jsem téhož názoru, jaký mají autoři petice. Za sebe dodávám, že když jsem byl na konci 5. třídy ZŠ v roce 2008, už tehdy jsem slyšel cestou domů v autorádiu oznámení, že domácí úkoly pro první stupeň se změní (myšleno, že se omezí nebo dokonce úplně zruší). Zpětným vyhledáváním jsem sice nic o tom nenašel, nicméně je snad všem jasné, že diskuze ohledně domácích úkolů není nic nového (vzpomeňme např. na Tátu Parťáka). Už dlouhou dobu jsem názoru, že by měly domácí úkoly nějak změnit. A to tak, že se
1) zruší jejich povinnost (tj. budou pouze dobrovolné)
2) zamezí se jejich zneužívání ze strany pedagogů (např. nestihnuté učivo za domácí úkol).
3) nebude hodnotit neodevzdaný domácí úkol (ať už povinný nebo dobrovolný) pětkou. Tohle prostě nemá ve vyspělém školství co pohledávat.
4) stanoví se jasná legislativa ohledně domácích úkolů.

Momentálně už MŠMT o této petici ví. Bohužel mám obavy, že MŠMT vydá nové instrukce pro školy (vyučující) a vše následně nechá vyšumět do ztracena / zamést pod koberec. To není správný postup. Správný postup podle mého názoru je mít jasně sepsaný zákon o domácích úkolech, který projde legislativním procesem a začne okamžitě platit, ať nejsou páchány další škody na dětech.

Karel Pechar (Černilov, 2023-04-12)

#1512

Nesouhlasím se známkováním domácích úkolů. Obecně není ok neustále hodnotit jen chyby.

petra stejskalová (kojetín, 2023-04-12)

#1516

P.ucitelka našeho 11 leteho syna dává tolik úkolů,že to není normální.

Filip Chmelka (Křižanov , 2023-04-12)

#1522

podepisuji, protože souhlasím s peticí!!!!

Monika Dušková (Třeboň, 2023-04-13)

#1523

Podepisuji, jelikož plně souhlasím s odůvodněním ve všech bodech. Jsem matka jednoho dítěte a také mám zkušenosti s hodnocením nedoneseného úkolu známkou 5, u projektů známkou 1 při kterém šlo spíš o úkol pro rodiče než dítě.

Barbora Kropová (Třinec, 2023-04-13)

#1526

Nesouzním se zadáváním domácích úkolů. Mělo by to být o vlastní volbě dětí.

Miroslav Turek (Ostrava - Kunčice, 2023-04-13)

#1527

Jsem rodič a přála bych si, aby moje děti, které teprve začnou školu navštěvovat, měly školu rády.

Kamila Zikmundová (Kroměříž, 2023-04-13)

#1529

Nemám rád domácí úkoly

Heřman Fitz (tasovice, 2023-04-13)

#1530

Někdy je úkolů moc a syn je není schopen po škole dělat, protože má jiné sportovní činnosti.

Milada Borrow (Litobratřice, 2023-04-13)

#1531

Jsem názoru, že by se měl stanovil maximální možný čas, který se smí žáci věnovat výuce, aby se z toho nezbláznili. Což znamená jednak to, že se nesmí neustále zvyšovat počet vyučovacích hodin ve škole, ale také to znamená, že se škola nesmí přelévat do volného času. Pokud jsou žáci nuceni se věnovat škole ve volném čase, tak vůbec není pod kontrolou, kolik času pro školu věnují, a tento čas je zcela neomezený, což je špatně.
Osobně si pamatuji časy, kdy jsem měl tolik domácích úkolů, že jsem neměl volný čas absolutně žádný. Úkolů, které jsem nepotřeboval. Jsem již mnoho let ze školy a tak mohu erudovaně potvrdit, že domácí úkoly pro mě neměly vůbec žádný přínos. Bez nich bych neměl o nic menší úroveň, neuměl bych o nic méně. To, co jsem měl zapomenout, to jsem po letech stejně zapomenul. A ani ještě větší množství domácích úkolů by mě nepomohlo k tomu, abych to po letech nezapomenul. A naopak. To, co si pamatuji, bych si pamatoval, i kdyby nebyly domácí úkoly vůbec žádné.
Tímpádem mě vychází, že domácí úkoly jsou jen bezúčelná šikana žáků, nic víc.
Mimochodem většinu toho, s čím se žák setká ve škole, se s tím setká opravdu jenom ve škole, později už ne.
Učitelé jsou pořádně arogantní zakomplexovaní spratkové a žel rodičové velmi často také.
Žel je hodně vymaštěných mentálně retarovaných rodičů, kteří si myslí, že děti by měly dostat domácích úkolů co nejvíc, a ještě si stěžují, když je jich málo. Jsou to rodičové zcela bez vzdělání, kteří touží po tom, aby jejich děti měly doktorát, a mají hodně naivní představu o cestě k němu.
Já zastávám názor, že se musí stanovit maximální možný čas, který budou děti ve škole, a musí být zajištěno, aby věnovali čas škole opravdu jen ve škole, tímpádem to vylučuje existenci domácích úkolů.
Domácí úkoly jsou přípustné jen tehdy, pokud žák do školy nechodí, například v době coronaviru, a pak by měly být vykonávány v čase, kdy by jinak byl žák ve škole, a je nepřípustné, aby přetékaly do volného času. V případě online výuky přes celé dopoledne a ještě po něm, se vylučuje, aby dostaly domácí úkoly.
Domácí úkoly by měly být určeny jen žákům, kteří nechodí do školy a tímpádem se vzdělávají doma.
Pokud žák chodí do školy, tak tím již vyčerpal maximální možný přípustný čas, který se může věnovat škole.
Krom toho, domácí úkoly jsou neefektivní. Pokud žák učivo umí, tak se vlastně nemá co naučit, a pokud učivo neumí, tak si neví s domácím úkolem rady, v obou případech je to na prd.
Tedy správně by měl žák dělat domáci úkol ve škole,
aby mohl kdykoliv říct učiteli, že si neví rady.
Pokud se žák necítí ve škole dobře, tak by měl mít možnost domácího vzdělávání. Pokud se žák rozhodne do školy chodit, tak by to zcela automaticky mělo znamenat, že nikdy nedostane domácí úkol, protože do školy přece chodí proto, aby se nemusel učit doma.

DAVID JEŽ (VESELÍ NAD MORAVOU, 2023-04-14)

#1539

Nesouhlasím s domácími úkoly, protože hrubým způsobem zasahují do vztahu milující rodiče vs dítě a naprosto fatálně vyvolávají odpor k učení. Pokud tak jednou týdně a za odměnu, kdy děti celý týden soutěží a jsou naprosto motivovány tento úkol vyhrát. Vždy jedno dítě ze třídy.

Igor Kučera (Prachovice, 2023-04-14)

#1542

Jako dítě jsem domácí úkoly nedělal, byl jsem venku. Pak se to opsalo ráno před školou. Dítě má mít čas též na sebe a své zájmy, ne přijít ze školy a věnovat se opět škole. Je to stejné jako nosit si práci domů po práci, vede to jen ke frustraci.

Tomáš Pokorný (Praha 10 - Vršovice, 2023-04-15)

#1547

Podepisuji, protože jsem přesvědčen že školství posledních 30 let upadá, děti jsou směrovány do průměrnosti. Základní školství v dnešní době není dobré místo pro rozvoj osobnosti, neumožňuje individuální růst. Povinné domácí úkoly povedou pouze k většímu přetěžování dětí. Kvalitu výuky nezlepší.

Jan Preibisch (Liberec, 2023-04-16)

#1549

Nesouhlasí se známkováním úkolů a udělení poznámky za nevypracování úkolu.

Hana Umlaufová (Studnice , 2023-04-16)

#1553

Podepisuji, protože souhlasím s tím, aby domácí úkoly byly dobrovolné.

Sabina Krylová (Královské Poříčí , 2023-04-16)

#1556

Podepisuji, protože děti potřebují ve svém volném čase se realizovat i mimo školu. Škola je pro ně jako práce a tu si nemají tahat domů, ale mají se věnovat, sobě, rodině, koníčkům aj. ❤️

Denis Rychtar (Valašské Meziříčí , 2023-04-16)

#1557

Souhlasím.

Peter Chvojka (Praha, 2023-04-17)

#1560

Podepisuji, protože mi mluvíte z duše, absolutně souhlasím. Pokud je dítě motivované a chce, samo se toho naučí neskutečně mnoho. V porovnání s tím, co samo zvládne, jsou pak například výstupy ze prvouky na prvním stupni směšné. V době covidu se ZŠ, kterou navštěvují moje děti, rozhodla nezadávat domácí úkoly. U dětí jsem pozorovala obrovskou změnu v postoji ke škole, v ochotě, v motivaci a celkovém naladění. Toto moje pozorování jsem sdílela s paní učitelkou, tu to ale vůbec nezajímalo!!!!! Měla svoji pravdu, sama přece nejlépe ví....

Hana Halámová (Lomnice, 2023-04-17)

#1568

Jsem studentem a souhlasím s tím

Lukáš Nováček (Praha, 2023-04-19)

#1569

Podepisuji, jelikož sám ještě studuji a to konkrétně střední školu a těch povinných domácích úkolů máme každý den více než dost.

Michal Novák (Karlovy Vary, 2023-04-20)

#1570

Každý má právo učit se to co uzná za vhodné tehdy kdy mu to vyhovuje. Ne otrocky plnit něco, co musí, ačkoliv mu to nepřináší žádný přínos.

Nora Nová (Hradešice, 2023-04-20)

#1571

Veškeré školní povinnosti mají být pouze v době školní docházky, když mi dítě přijde domů, chci s ním trávit čas po svém, třeba ho vzít do lesa na celý večer a ne dělat domácí úkoly, povinné domácí úkoly zasahují do našich časových možností, ať jsou buď nepovinné nebo vůbec.

Michal Hermann (Plzeň, 2023-04-20)

#1572

Je to dobře.

Matej Svoboda (Praha, 2023-04-21)

#1573

Moje děti neustále nosí 5 z DÚ. Stávají se jediným tématem třídních schůzek.

Jitka Hrdinová (Brno, 2023-04-24)

#1575

Podepisuje, protože nesouhlasím s povinnými domácími úkoly

Tadeáš Verner (Jesenice, 2023-04-24)

#1576

Jsem pouze pro dobrovolné úkoly

Daniel Holáň (Vsetín, 2023-04-24)

#1578

Děti se specifickými poruchami učení musí hodně času trávit učením toho co jim nejde. Když se k tomu přidají další úkoly, které zadá učitel pod pohrůžkou špatné známky, dítě nemá absolutně žádný volný čas, přitom je mu garantován Evropskou úmluvou o právech dětí. Toto beru jako první krok k tomu, aby děti přestaly byt společností brány jako věc bez jakýchkoli práv, ale lidská bytost.

Růžena Oravová (Nový Jičín 1, 2023-04-24)

#1580

Je to protiprávní a škola tím dává najevo , že jí nestačí vyhrazený čas na osvojení učiva a přenáší tuto práci na rodiče a rodinu .

Jiří Jakoubek (Aš, 2023-04-24)

#1585

Podepisuji, protože mě domácí úkoly iritovaly už jako žáka, studenta a nyní jako rodiče znovu

jaroslava kašparová (teplice, 2023-04-25)

#1586

Mé MiND dítě se 5 hodin nudí ve škole při zastaralé výuce a ještě si nosí domů úkoly. I na víkendy. Zasahuje to do volného času jemu i celé naší rodině. Úkoly ho nijak nerozvíjí. Navíc má několik předmětů v ZUŠ a jiné volnočasové aktivity, kterým se chce věnovat. A nevidím důvod, proč by si měl nosit práci domů. A za nepřinesený úkol dostávat mračouny, černé puntíky, šipky směrem dolů a nevím co ještě....

Renáta Holáňová (Vsetín , 2023-04-25)

#1588

Souhlasim s timto, u nas ve skole velika problematiks

Ladislav Beneš (Praha, 2023-04-25)

#1590

Základní školství se od roku 1989 bohužel nezlepšilo, setkání s některými učiteli mých dětí vyvolalo zklamání, někdy i zděšení. Největší mor je neustálé vyžadování podpisů rodičů téměř u všeho. To mi v dnešní době přijde už i nebezpečné, podpisy nejsou nijak chráněny proti zneužití. Hloupý a ponižující relikt minulých režimů.
Jen čekáme, až to všechno přejde a na vysoké budou mít děti větší svobodu.

Eva Žallmannová (Kroměříž, 2023-04-26)

#1591

Podepisuji, protože naprosto souhlasím s tím, že domácí úkoly musí být dobrovolné a v žádném případě nesmí být hodnoceny, natož aby děti dostávaly 5 za to, že domácí úkol neodevzdají.

Alexandra Kubišová (Milíkov, 2023-04-26)

#1594

Nesouhlasím s protizakonnymjednanim učitelů, kteří zasahují do volného času dětí domácími úkoly. Jejich neplnění trestaji a dokonce i znamkuji, ačkoliv na to právo nemají. DU jsou dobrovolné

Rypackova Dana (Praha, 2023-04-26)

#1597

Jsem přesvědčena o tom, že povinné domácí úkoly jsou problematické v mnoha ohledech.

Hana Pospíšilová (Mohelnice, 2023-04-26)

#1598

Podepisuji, protože učitelé spolu při zadávání úkolů nekomunikují. Každý si zadává úkoly, jakoby dítě mělo pouze ten jeden předmět. A přijít domů s úkoly na další 4 hodiny je nepřijatelné.

Ingrid Němečková (Praha, 2023-04-26)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...