MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA


Nepřihlášený uživatel

#81276

2016-05-01 14:02

Polský novinář: Ukrajina nepatří do Evropské unie!


Polský novinář Tomasz Maciejczuk uvedl na svém Facebooku jak je zklamán z postupu ukrajinských úřadů, SBU mu zakázala vstup na Ukrajinu po dobu 5 let a zároveň znepokojen situací se svobodou slova na Ukrajině.

 
 
1.květen 2016 - 15:01

"Jsem velmi zklamaný z chování ukrajinské vlády a ukrajinských novinářů. Obviňují mě ze spolupráce s Kremlem, jako proruského propagandistu, obviňují mne ze spolupráce s ruským velvyslanectvím a nemají na to žádné důkazy. Už jsem kontaktoval právníka v Kyjevě a budeme hledat možnosti, jak potrestat tyto "novináře", píše Tomasz Maciejczuk.

"Proč ukrajinská média a aktivisté mě obviňují? To vše proto, že jsem ukázal nacisty z Ajdaru a požádal jsem zástupce. Ministerstva zahraničních věcí na schůzce v Amsterodamu, co budou dělat s takovou divizí a s tím jak v Evropském parlamentu reagovali na ukrajinskou výstavu, kde jsou vojáci s hákovým křížem na hrudi a ramenech, třetí říše na bicepsu. Reagoval jsem na to, když Ukrajinci přicházejí do koncentračního tábora Auschwitz a Majdanek pořizovat snímky s gesty Sieg heil a v tričkách s obrazem Hitlera. Reagoval jsem, psal jsem o tom, varoval jsem, ale naše média to nechtěla. Už jsem pochopil, že pokud chcete být přítelem Kyjeva a dostat dobré místo ve státních médiích, pak je třeba mluvit o ukrajinské historii dobře nebo vůbec ne," pokračuje novinář.

"Věděl jsem, že budu mít problémy, ale i tak jsem se rozhodl mluvit pravdu. Dnes za ni zaplatím. Nelituji. Novinář má pracovat tak, aby ukázal pravdu a nemá být propagandista. Jako novinář se nemohu vyhnout složitým kauzám. Jak působivé, že jeden Maciejczuk je hrozbou pro Ukrajinu. Nebo možná, že to není Maciejczuk, ale prostě pravda, kterou se Kyjev snaží skrýt?, dodává Maciejczuk.

Polský senátor: Mluvit s banderovci, to je jako mluvit s gestapem