Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice


Nepřihlášený uživatel

#26

2015-06-12 16:06

Protože dříve byly vlaky úplně normální a přirozená věc dnes se jen se jen mluví o penězích!!!Tak ať pánové a dámy ve vládě a na postech ČD sníží radikálně platy a uvidíme kolik penez se ušetří a já?????Já budu moci jezdit na výlety na auto nemám!!!!

Nepřihlášený uživatel

#27 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-06-12 16:11

#21: Tom - Re: Re: Re: Re:  

 No jo, oceán, moře, řeky, potůčky, to máte pravdu. Každá lokálka může být při troše většího potenciálu říčkou a nebo potůčkem, což rozhodně nezpochybňuji. Ale co když takový potůček téměř vyschne, a to je právě tenhle případ. Ony k těm potůčkům a řekám jdou velmi dobře přirovnat přepravní proudy, ale pro minimální přepravní proud nepotřebujete skutečně drahé koryto typu železnice. Ano, jednou začas může přijít povodeň ve formě hromadné výpravy, ale kolikrát? Tady není ani tak významná turistická oblast jako třeba v obdobné vzdálenosti od Plzně alespoň Bezdružicko, aby se to dalo odůvodnit aspoň tím.


Nepřihlášený uživatel

#28 Re: Re: Re: Re:

2015-06-12 16:22

#20: Tom - Re: Re: Re:  

Dobrý den,

promiňte, ale Vaši nabídku k setkání nevyužiji. Vidím problémy železnice poněkud jinde, ty je třeba řešit systematicky síťově a globálně a ne výkřikem jedné populistické petice ke trati, jejíž obnova je spíš mrháním veřejných peněz než účelným vynaložením prostředků. Tady nelze v současnosti najít zcela konstruktivní řešení postavené na obnově této trati, které by bylo zároveň ekonomicky obhajitelné.

Pokud jste zásadním zastáncem obnovy tratě, Váš názor Vám neberu, ale dle mého názoru, máme-li se zaměřit na železnici, by oblasti celého severního Plzeňska výrazně pomohla revitalizace trati 160, přemístění polohy některých zastávek a znatelné zkrácení jízdních dob, nikoli hurá akce obnovení části tratě 162 pro pár jednotlivců v jednotlivých spojích...přitom v jiných částech kraje, kde je potenciál, bych třeba i podobné akce podpořil, ale to je zcela mimo téma této oblasti.

Václav Kopta

#29 Obnovit trať by bylo pro dopravce logické!!!

2015-06-12 21:59

Nu je vidět, že se uředníci z Povedu a kraje neumí, nebo lépe nechtějí podepsat pod svůj příspěvek, obhajující názory pana hejtmana. Jen by mne zajímalo, zda názory pana hejtmana jsou osobní, nebo mu je vštěpili ti lidé, kteří dnes sedí na Povedu. Abych připomněl heslo Povedu, když začínal před pár lety působit jako organizátor dopravy, "Nechceme v dopravě revoluci, ale evoluci".

Jak taková evoluce se taková evoluce projevila? Naprostým překopáním autobusových linek, které taktéž vozí vzduch. (sami autobusáci za to na Poved velmi nadávají) a dále nahrazením vlakového spojení na severním plzeňsku autobusy, čímž ale vyhnali další lidi z veřejné dopravy. Protože z bodu A do bodu B to vlakem trvalo 20 minut a skvělým busem, který obslouží mnohem více obcí to trvalo 50 minut! (v zimě často více) Víte, cestující, zvlášť na venkově, je poměrně konzervativní a jezdí tím, na co jsou zvyklí a vnucovat mu svoji vůli, jen proto, že potřebujete využít prostoj autobusu...

K traťovému úseku Kralovice-Mladotice. Stále opakuji. Nejde jen o něj. Ta trať má smysl jen jako celek a Vy to dobře víte. To že  argumentujete tím, že v autobuse do Mladotic jezdí 5 babiček s vajíčky je nesmysl. Jezdí tam naprosto normální cestující, jako všude jinde a kupodivu tato podle Vás nesmyslná trasa převeze mnohem více cestujících, než obdobná trasa z Kralovic do 3x větší a stejně vzdálené Žihle. To o něčem vypovídá.

Navíc trasa do Mladotic měla kdysi Povedem zavedené kvalitní přípoje od vlaku z Kralovic. Ty "kvalitní a časté" návazné prestupy vyhnaly i poslední tranzitující cestující. Kdo by také chtěl přestupovat do autobusu, když chtěl jet vlakem. A když se mu v Kralovicích už po třetí stalo, že návazné autobusové spojení selhalo, jezdit přestal. (autobus nečekal a odjel mnohdy půl minuty před příjezdem vlaku, o čemž vystoupivší cestující neměli ani potuchy a marně čekali na svůj vlako-bus i půl hodiny, aby si poté zavolali automobilovou záchranu. To jsou služby! Pak když se udělá průzkum, kolik cestujících jezdí z Rakovníka do Plzně přes Mladotice, vyjde v číslech prakticky nula. A tak rakovníčtí (lubenští a další), když chtějí do Plzně (Kaznějova, H.Břízy...) musejí volit časově delší a také dražší cestu s přestupem přes Beroun. Toto také ukáže studie, kterou jsme zadali Dopravní fakultě Jana Pernera v Pardubicích. Předběžné vysledky už máme.

A nakonec jen drobnost. Vím, že Kraj stojí vlak 3x více peněz. Ale proč to tak je? Protože si takovou smlouvu Kraje udělali! Mohli vysoutěžit i jiné dopravce, tak jak je to běžné i u autobusů. Neudělali to. Místo 102 Kč za vlakokilometr mohli platit na lokálkách jen 60 Kč. A to už je o něčem jiném. V tom je vážení čtenáři to, oč se tady hádáme. A už slyším názory, že soukromníci mají zastaralé stroje, které neodpovídají dnešnímu standartu. Ale vzpomeňme na začátky autobusových dopravců. Také museli nějak začít. A tak nás vozili vyřazenými Karosami...Mimo to, se zde pomalu objevují i dopravci, kteří nabídnou dokonce lepší služby a co je důležité, lidský přístup a zájem. 

A kdyby takový dopravce začal jezdit z Rakovníka do Kralovic, logicky by BYLO v jeho zájmu obnovit spojení na Plzeň!

Vlaky jsou pro Kraje příliš drahé, ale sami víte, jak ČD hospodarí a jaké platy si rozdává managment! Změňme to! Chtějme otevřít trh i na železnici, jak to ostatně chce i EU. Je třebe si uvědomit, že právě naše (i jiné) lokálky dnes Českým drahám vydělávají peníze na to,

aby za A,

mohli si dávat tučné zlaté padáky i platy,

za B,

 mohli dotovat ztrátové rychlíkové spojení Prahy s Ostravou v tvrdé konkurenci se Student Agency, Leo Expresem... Až lokálky dojezdí, zkončí i celé České dráhy.

007man

#30 jednodušší zrušit, než udržovat

2015-06-14 08:21

ona se totiž na mnohých místech úplně zastavila údržba a opravy tratí, pak se divíme, v jakém stavu to je a radši to zruším a za peníze z evropských fondů si ještě někdo pomůže, třeba při výstavbě cyklostezek, na kterých je ten potenciál kolařů za ty další miliony docela sporadický, na některých místech spíše úsměvný, ale cyklostesky se pořád rozrůstají

tom

#31

2015-06-16 11:45

#22: - Re: Re: Re: Re:  

 Dobrý den, já jsem v mé reakci nepoužil ani jeden hanlivý výraz, kdežto vaše rekace jimi opravdu nestrádá. Přesto bych se s vámi velice rád setkal. Navrhněte termín, podřídím se.

VK

#32

2015-06-16 21:17

Tome, oni se nesejdou. Nemůžou přiznat, že za peníze daňových poplatníků tito úředníci z Povedu útočí na veřejné mínění..Tím tě nijak neodrazuju od schůzky, ke které bych se jinak milerád přidal.


Nepřihlášený uživatel

#33 Re:

2015-06-17 04:43

#31: tom -  

 Tak třeba dnes v 18:30 v Napajedlech (třeba). Nejsem totiž ten, koho jste se snažil vyzvat ke schůzce. Jsem nezávislý pozorovatel.

Na co bychom se měli potkávat? A už vůbec se nehodlám potkat s člověkem, který nerozumí psanému textu.

1) nenepsal jsem, že píšete hanlivé výrazy, napsal jsem, že se promyšlenou rétorikou snažíte z dotyčného udělat hlupáka. Mé vyjádření má diametrálně odlišný význam od toho, jak jste zareagoval.

2) naopak jste zase zaútočil a píšete, že "má reakce hanlivými výrazy nestrádá". Zase lež, nenapsal jsem vám ani jediné hanlivé slovo.

I kdyby to mělo mít nějaký potenciální význam, neplánuju ztrácet čas s někým, kdo překrucuje fakta. Takových jsou plné hospody, pane.

Tom

#34 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-06-18 10:39

#28: - Re: Re: Re: Re:  

 Dobrý den,

stejně děkuji za odpověď a vaše názory. Třeba se někde pracovně či soukromě potkáme.

Tom

#35 Re:

2015-06-18 10:42

#32: VK -  

 Já se snažím komunikovat slušně, ale je vidět, že ten na druhé straně je nějakému společnému setkání asi nepřístupný. Nevadí, stejně si cením názorů té osoby na odvrácené straně...


Nepřihlášený uživatel

#36

2015-06-18 15:15

Petici jsem podepsal, i když sem nejezdím často. Přesto si ale vybavuji z osmdesátých let (tehdy se konaly pochody "Předjarním Manětínskem") romantickou jízdu a poměrně rychlé spojení do Prahy přes Rakovník. Zároveň si ale uvědomuji, že obnova nebude nijak jednoduchá - už za Kralovicemi je drážní těleso zarostlé a podobně to vypadá i pod Trojany.
VK

#37 #36

2015-06-18 20:47

Obnova (kompletní rekonstrukce) byla třeba už v roce 1997, kdy zavedli dlouhodobou výluku, to znamená, že nějaké stromy a křoví obnově nebrání. A že jsou koleje z poloviny zcizené, taktéž ne. Problém je, že Plzeňský kraj v čele se Soc.dem se vytrvale brání objednávce dopravy. Při tom SŽDC je připravena trať obnovit, ale bez závazku dopravy po staronové trati to je neúnosné. Zřejmě budeme muset počkat do krajských voleb a může bý všechno jinak.

Pozn. Ještě koncem roku 2006 se SŽDC rozhodla trať obnovit, dokonce připravila projektovou dokumentaci, kde nově byla rychlost na trati na lokálku až  neuvěřitelných 80 Km/h! Přesto se projekt nepodařilo protlačit k realizaci. A to z důvodu nekoncepce dopravy, kdy se projekty připravují dlouhodobě, ale vlády se mění, ministři se mění, na krajích se mění zastupitelstvo a o tom, zda bude funkční dráha už dávno nerozhodují železničáři, ale politici.

Pavel

#38 Komedie

2015-06-22 13:34

Dneska se už píše petice na každou blbost, hodně štěstí :D


Nepřihlášený uživatel

#39 Re:

2015-06-23 11:20

#Akorát s tou soběstačností bude prblém pokud jsme v EU


Nepřihlášený uživatel

#40 Cesta z Prahy do Mladotic

2015-06-23 11:42

Jelikož jsem byldel v Mladoticíh nějakou dobu a mám tam ještě Babičku. Tak jsem jezdil Přes rakovník sice 3x prestupy ale cena pod 160 kč. Cesta téměř 3 hodiny což celkem jde. Ale ta rychlost trati? Strašně moc přejezdů polních cest. Chápu někde asi nebude jiná možnost, ale aby jel vlak většinu trasy kolem 30km/h je opravdu  trapné a ta trať byla zrekonstruovaná!!! (Rakovník-Kralovice) Mezi Kralovicemi a Maldoticemi jezdil autoubus. Ten BUS (ČD) za mých školních let byl využit jak cestou do mladotic tak i do Plas pro žáky ZŠ a pár spojů přes den , ale to už je Historie :-)  Jenže ten Bus zrušili. Chvíli jezdily busy pod ČSAD. Naštěstí jsem problém neměl že by bus ujížděl, ale ono se není čemu divit když opravdu přestupje jen málo lidí právě pro to že komplikované to je furt přestupovat, ale pořá tím někdo to vyloženě potřeboval do Mladotic atp. z Rakovníka či Prahy. Jenže ted uz je vše pryč. možná kdyby to kreténi s porminutím ve vládě nenechalí TOTÁLNĚ zarůst vegetací most za mlácema jeden velký šrot!!!! A koleje nejsou jsou ale rostou na nich houby! Udělat trat rychlostně na 50-60 km(h snad nebude problém Tratě pro plendolina jsou mnohem dražší :-)

VK

#41 Re: Cesta z Prahy do Mladotic

2015-06-23 18:57

#40: - Cesta z Prahy do Mladotic  

 Trať byla v roce 2001 rekonstruovaná (úsek Čistá-Kralovice) použitým materiálem, což sice není nejvhodnější, ale pro takovouto trať plně vyhovuje. Problém je jinde. Několik let po rekonstrukci musela ČR přijmout směrnice EU a podle těch nových rozhledové poměry na přejezdech byly velmi špatné. Investovat do zabezpečení (nebo zrušení nepoužívaných) přejezdů se SŽDC nechtělo, ono se také není co divit, když se po r. 2008 začalo šetřit kvůli krizi a tak se přistoupilo k omezení rychlostí na přejezdech a to i polních. Snížení rychlostí se nyní pohybuje od 10 Km/h do 30 Km/h. Proto je třeba s tímto něco udělat a to také požadujeme. I tak jízdní doba z Rakovníka do Kralovic se pohybuje kolem 44 minut, což je slušné.

Pro srovnání:

cesta busem 49-58 min

cesta autem 25-30 min

 

Střela

#42

2015-06-26 10:27

Zajímavé. Silnice 3 třídy nikdo nejenže neruší, ale ani na nich neprovádí "sofistikované výpočty rentability prováděné týmy zkušených odborníků". Vozidlo typu 810 či 814 nemá násobně vyšší náklady, nežli autobus. Má obdobný motor, provozní náklady jsou dokonce nižší, nežli u autobusu (který mmch. neplatí za dopravní cestu, to jako když malé děcko sčítá hrušky s jablky dohromady). I kdyby tomu tak nebylo (každopádně rozhodně nejde o násobky cen, jak je majiteli autobus. firem, či různými pašalíkáři neustále podsouváno), tak jsou jinde v provinčních rozpočtech mnohem vyšší částky, které by stály za přezkum výborně placenými odborníky.  "Týmy zkušených odborníků" nemají vlastně nic jiného na práci, nežli dělat Public Relations záměrům různých zájmových skupin které se právě, za vydatného pokyvování úředníků kraje,  chystají obyvatelstvo venkova obrat o další výhodu a rozdělit si roztodivnými způsoby peníze původně určené na tuto službu. Příště bude na řadě školství, důchoďáky, školy, zdravotnictví, v každém oboru najdeme "týmy zkušených odborníků", které se třesou na vaše peníze, služby. Mám návrh: Co takhle prověřit jeden z těch "týmů" třeba tzv. POVED s.r.o., zdalipak by se jeho zrušením nenašly náhle peníze na provoz oněch "ztrátových a nerentabilních" tratí? Provést takovou analýzu by stálo jistě za to, neb "týmy zkušených odborníků" obvykle mívají velice nadstandartní požadavky ve svém fin. ohodnocení. Není proto divu, že takové partičky "koordinující veřejnou dopravu" jsou všude zřízeny kraji jako s.r.o., právě z důvodu snadných čachrů s jim přidělenými penězi. Myslím že žába na prameni veřejné dopravy je známa a rozhodně to nejsou vedlejší tratě.....


Nepřihlášený uživatel

#43 Re: Re: #11: Tom - Re:

2015-06-26 10:43

#16: - Re: #11: Tom - Re:  

 "Vožení vzduchu". Čekal jsem takový "argument".  Který je ještě zajímavější v momentě, kdy zjistíte, jak jsou na tom s průměrnou obsazeností všechny regionální busy. 6 osob. Opět probíhá mísení (a masírování) jablek s hruškami.

kokeš

#44

2015-06-30 19:46

Jsem z Ciste. Pred 12ti lety jsem jezdil 4 roky kazdou nedeli do Plzne na intr-vlakem do Kralovic, bus do Mladotic a opet vlakem do Plzne. Drive jezdilo opravdu hodne lidi na trase Kralovice-Rakovnik. Dnes jezdí skoro prazdny vlak. Malokdy hodne lidi. Nevidim duvod obnovovat trasu. Autobus byl a je mnohem levnejsi. Ruku na srdce, pohodli nebo peníze?


Nepřihlášený uživatel

#45

2015-07-01 18:48

Pro spoustu lidí se obnova trati zdá zbytečnou aktivitou. Všichni dobře ví, že trať si na sebe pravděpodobně nevydělá a zvláště ještě na celou rekonstrukci......ale....pokud může EU opravovat staré památky které si sotva vydělají na provoz a jinak slouží turistickým návštěvníkům, tak proč by se stejným způsobem nemohla opravit tato trať a sloužit uplně stejně pro turisty??? Zkrátka myslím si, že by se tohle mělo podporovat.

Nepřihlášený uživatel

#46

2015-07-24 06:34

Můj dědeček a otec pochází z Kralovic,ale hlavně dědeček se musí obracet v hrobě.Tento stát vedou lidé kterým nezáleží na lidech,oni jezdí ve vládních autech za naše peníze a nějaká lokálka je nezajímá.Je to hnus velebnosti!!!

Nepřihlášený uživatel

#47

2015-08-03 16:04

Ano podmínky přeprav se výrazně změnily. Podobně jako vznikla vlaková doprava, tak o sto let později vznikala automobilová. Jedna vytlačuje druhou stejně jako u lodí a letadel. Jenže to chce mít dopředu pokoru. Nejdřív prosím získejme pokoru a pochopme její definici. Taky neztrácejme úctu k práci a vytvořeným hodnotám. Avšak už je asi problém v jeím využití. Stát je nejslabším řlánkem společnosti. Podobně se choval k majetku bývalé armády. V těch objektech mohl nyní pulzovat život. U obojího však bují kriminalita.


Nepřihlášený uživatel

#48

2015-08-03 19:05

oBnovit dostupnost dopravy

Nepřihlášený uživatel

#49 Petr Re: Re: Re:

2015-08-05 05:11

#17: - Re: Re:  

 Ano, kamiony jsou prostě za třetinové náklady oproti dopravě železniční, ale za jakou cenu? Že jejich řidiči mají oficialně základní plat plus cestovní náhrady (diety), nesmějí onemocnět, protože jim je nemocenská počítaná z toho základu a jaký jim vyjde pak důchod po 20-ti - 30-ti letech ježdění? Že jsou 650 až 720 hodin v měsíci v práci, že nechoděj prostě aspoň každý druhy den domů z práce, protože to z povahy jejich práce není možný? Tak v osobě výkonného pracovníka - řidiče spočívá ta tučná časová dotace ,,výhodnější" kamionové dopravě, kdežto lidé od železnice chodí normálně z práce domů.


Nepřihlášený uživatel

#50

2015-09-10 15:53

Protože vispelih stateh evrope do kažneh mesat patri železnica,kdiž je to mesto dekuji Nikolas