Obnovení osobní dopravy na trati Moravské Budějovice - Jemnice


Nepřihlášený uživatel

#1

2014-05-08 07:13

zastavme automobilovou lobi, už je neúnosná a obnovme a podpořme železniční dopravu.
xyz

#2

2014-05-08 10:03

"aby: Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice zařadil do koncepce veřejné dopravy v regionu"
To by ten kraj musel nejprve nějakou koncepci mít. Ale kdyby ji měl, tak osobní doprava na t-243 by do ní dost možná nezapadala.

"alternativní, ekologický, moderní a obecně preferovaný způsob veřejné dopravy."
Obecně preferovaná je především individuální automobilová doprava.
Otázka ekologičnosti železniční osobní dopravy v místech, kde jsou přepravní proudy poměrně slabé, je dost sporná.

"Trať je plně funkční a již třetím rokem udržovaná pro nákladní dopravu bez zhodnocení příjmy z osobní dopravy."
Chyba v tvrzení. Trať je již ČTVRTÝM rokem udržována jen pro nákladní dopravu bez zhodnocení příjmy z osobní dopravy.

Nepřihlášený uživatel

#3

2014-05-08 15:32

Jemnický starosta psal v Jemnických listech že se s ním vedoucí odboru dopravy pan Joukl o znovu zavedení osobní dopravy na trati Jemnice -Moravské Budějovice vůbec nechtěl bavit.Byl sice pozván na "jako" jednání o dopravě ale než jednání začalo bylo již vše dopředu rozhodnuto vis Jemnicé listy.

Nepřihlášený uživatel

#4

2014-05-08 19:49

To už je pasé. Zbytečnost, vlak byl nahrazen autobusy. Stejně tolik lidí nejezdilo.
Místostarosta

#5 Místostarosta Jemnice - postoj

2014-05-08 20:42

Jednoznačně podepisuji. Chápu některá tvrzení (levnější - nahrazeno autobusy, blíž pro občany vesnic po trati, efektivita a optimalizace).
ALE:
- ekologický způsob dopravy
- rozvojový prvek (tolik opomíjeného) regionu (kulturní, společenský, turistický)
- nebezpečí rozkrádání prvků trati, když nebude pravidelně jezdit vlak
- Správa dopravní a železniční trati udržuje trať ve stále sjízdném stavu
- trať je v dobrém stavu bez nákladných mostů, složitých přejezdů
- spojnice dvou velkých měst
- při letním mimořádném provozu se ukázal značný zájem o cestu vlakem (prům. 30 osob/spoj)
- před ukončením provozu jezdilo průměrně 200 lidí denně za prací, do školy, do přírody, za nákupy, na delší cesty
- více investic do chudého kraje, pracovní příležitost zaměstnanců ČD, SŽDC, dalších dopravců
- stejného spoje může využít více než 1 pejskař
- podpora a zachování efektivní přepravy zvlášť těžkých nákladů (dřevo, stavebniny, hutní mat. - upřednostnit železnici)
- auta stojí, vlaky jedou...
- zvýšení turistického ruchu, možnosti mimořádních vlaků - Spolek pro veřejnou dopravu na Jihozápadní Moravě
- TRAŤ JE KULTURNÍ PAMÁTKOU, dědictví našich předků
- kam jezdí vlak, tam se pohodlně dostanete i o víkendu
- CHOVÁME SE JAKO KRAJ VYSOČINA, jemničtí byli jedni z prvních, co podepsali petici proti rušení rychlíkových spojů jedoucích přes Kraj Vysočinu
- řadě lidí se dělá v autobuse nevolno, větší komfort cestování vlakem
- zastupitelé měst se musí bránit, když se snižuje úroveň žití jejich obyvatel, co přijde příště?
- dráha - to jsou i lidé, kteří pro ni žijí
- další možnost, jak více propojit EU (nutnost sjednotit legislativu, rozumné poplatky za užití/důvod, pro např. Jemča Jemnice nedováží čaj z přístavů vlakem)
A PROTO MÁM JASNO.
Děkujeme všem, kteří naši petici podpoří

Nepřihlášený uživatel

#6

2014-05-09 07:44

Železnice nestojí, autobusy a auta ano!

Nepřihlášený uživatel

#7

2014-05-09 15:10

...
Radek

#8

2014-05-09 21:42

Kde jsou ty slibovane autobusy? Zkuste se dostat do Znojma! A vubec neberu vikend!

Nepřihlášený uživatel

#9

2014-05-10 09:36

Zbytečnost. Co se týče dopravy z MB do Jemnice tak jsou spoje plně nahrazeny autobusy, takže nevidím důvod, hlavně vzhledem k tomu, že vlak opravdu používalo jen malé procento lidí.
79

#10 Re:

2014-05-10 11:44

#9: -

Ale ale.Autobusy nemají žádnou návaznost v Moravských Budějovicích na další spoje at už vlakové a nebo busové.

Vlak využívalo mnoho cestujících obvzláště školáků,kteří vlak dokázali plně obsadit.Další výhodou vlaku z Jemnice bylo dálkové cestování at už študáků nebo pracujících obvzláště neděle večer a pátek večer.Vlakem pouze přestupovali a pokračovali,kdežto busem končí v Budovicích a dlouho čekají na další spoje.

Nyní jezdí většina autobusovích spojů které nahradili vlak prázdné pouze s řidičem a to se asi vyplatí více jak zpoloviny zaplněný motorák jezdící do Jemnice.Lidé si už zvykli na auta a nějaká náhrada busy je nezajímá a věřte mi že pokud se vrátí vlak tak vlakem bude jezdit vždy více lidí než busy,mají přestupní návaznost a jednotné jízdné,kdežto u busu končí v Budějovicích a na další spoj musí platit další jízdné.

...

#11 Re:

2014-05-10 11:56

#9: -

Zbytečnost? Vážně? Jak se tedy má člověk dostat do Znojma nebo Jihlavy bez toho, aniž by v Moravských Budějovicích musel alespoň 40 minut čekat na vlak??? Kde je zmiňované nahrazení za vlak? Kdyby šlo o plnohodnotné nahrazení vlakových spojů autobusovými, pak by přeci byla návaznost autobusů na vlaky(do 15 min.).... Nebo je to jen další tah "chytrých" pánů nahoře, aby lidé cestovali i do Znojma a Jihlavy autobusem a aby byl důvod omezit i vlaky na trati 241? Tam, kam vedou koleje, by neměl souběžně s nimi jezdit autobus. Ať si jezdí přes okolní vesnice a zabezpečí i jim dopravní obslužnost, rozhodně je zbytečné jezdit tam, kde by dopravní obslužnost zajistila vlaková doprava.


Nepřihlášený uživatel

#12

2014-05-10 12:37

Já teda do MB jezdila, a že by bylo nějak exkluzivně nacpáno, to se říct nedá. Navíc většina lidí, co to tu podepisují, tím vlakem nejezdila a jezdit nebude. Holt jsme malé město, takže spoje tu nikdy nebudou ideální. A věřte mi, pořád lepší mít aspoň autobusy, než se kodrcat přes 2 kraje do ČB, tam z Jemnice nejezdí opravdu nic.
HNUS VELEBNOSTI...
Nepřihlášený uživatel

#13

2014-05-10 13:09

VLÁDA ČR A VEDENÍ MINIS.DOPRAVY POPÍRÁ ZÁKLADNÍ SCHOPNOST I ČINNOST ŽELEZNICE PRO KTEROU SE BUDOVALA..VRÁTÍME SE TEDY K POVOZŮM TAŽENÝMI KOŇMI? PŘETÍŽENÁ, DEVASTOVANÁ SILNIČNÍ SÍŤ, HLUČNOST, PRAŠNOST A NEBEZPEČÍ PRO OBYVATELE, OBČANY. NAŠI PŘEDKOVÉ BUDOVALI A ZANECHALI NÁM DOBŘE FUNGUJÍCÍ SÍŤ A MY JÍ RADĚJI BUDEME RUŠIT PRO SILNIČNÍ LOBBY...NASAZENÍ VYSOKÝCH CEN ZA PŘEPRAVU, RUŠENÍ NÁKLADNÍCH OPRÁVNĚNÍ, RUŠENÍ OBSLUHY STANIC..STAV VOZOVÉHO PARKU NÁKLADNÍ VOZŮ, OPRAVEN A SERVISU. PŘEBUJELÁ ADMINISTRATIVA, MANAGMENT, ÚTVARY, PLATY A ODMĚNY ODSTUPUJÍCH ODPOVĚDNÝCH ČINITELŮ..TAKÉ POROVNÁNÍ NÁKLADŮ, VÝKONU A ZNEČISTĚNÍ K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ. TAKÉ ROZVOJ MÍSTNÍCH REGIONŮ A TURISTIKY. MÍSTO UDRŽENÍ A ZEEFEKTIVNĚNÍ DOPRAVY. NAPŘ. TRAŤ SLAVONICE-WAIDHOFEN AN DER THAYA. HRUŠOVANY - HEVLÍN, MIKULOVICE - JINDŘICHOV VE SLEZSKU..TRATĚ NA STŘEDNÍ A JIŽNÍ MORAVĚ, ADD.

79

#14 Re:

2014-05-10 20:58

#12: -

Navíc většina lidí, co to tu podepisují, tím vlakem nejezdila a jezdit nebude.

No pěkně napsané ale i ti co podepisují petici si stojí za svojí tratí do JEMNICE a to je hlavní ikdyž železnici použijí třebas jen k nostalgickým a historickým vláčkům nebo výletnímu vláčku který pro JEMNICKÉ připravuje  Spolek pro Veřejnou dopravu na Jihozápadní Moravě.

 

A věřte mi, pořád lepší mít aspoň autobusy, než se kodrcat přes 2 kraje do ČB, tam z Jemnice nejezdí opravdu nic.

 

Co to plácáte že z Jemnice nejezdí žádný spoj do Českých Budějovic?Jezdí tam přímej bus Znojmo-M.B.-Jemnice-Dačice-J.H.-České Budějovice a zpět.Ráno tam a odpoledne zpět nádherné přímé spojení s Krajským městem Jihočeského kraje.To do našeho Krajského města Vysočiny Jihlavy se busem z Jemnice přímo nedostanete,ale pokud by byl vlak z Jemnice tak pouze s přesedem v Okříškách  a za jednu cenu,zato busem 3krát přesedat a platit 3 krát jízdné.



Nepřihlášený uživatel

#15 Re: Re:

2014-05-11 09:40

#14: 79 - Re:

To sice ano, ale k čemu to je studentům? Stejně mě většinou někdo musí hodit do Dačic..neříkám, že se do ČB nedostanu, ale není nic příjemného strávit celé odpoledne v zapařeném autobuse se 3 přestupama (pokud to ovšem stihnu). Proto poukazuju na to, že ne všechno je ideální, jsme holt malé město.

cestovatel

#16 Vlak - bus?

2014-05-19 13:26

Ano, ve všední dny je tato železnice jakž takž autobusy nahrazena /co je však pohodlnější, je otázkou/. Ale v sobotu, v neděli dopoledne a ve svátek, se z Jemnice opravdu nikam nedostanete, pokud nemáte auto. Tedy ti, kteří byli léta zvyklí si vyjet v sobotu vlakem do přírody, nebo na různé sportovně-kulturní akce pořádané Budějováky - a pak se zase večer pohodlně vrátit domů, nebo ti, co pokračovali z Budějovic dalším spojem někam dál, si mohou o této jistotě nechat už jenom zdát. Bohužel je to krutá pravda - byť pan Joukl tvrdí a píše něco jiného! A je to špatně, takto by se možnosti a zájmy, Jemničákům omezovat neměly!

Nepřihlášený uživatel

#17

2014-05-20 07:18

jsem za obnovení této tratě,která v době plískanic, špatného počasí, a pravidelnosti, či dostupnosti,je na tom lépe než silniční síť !!

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2014-05-20 07:21


Janule

#19

2014-05-24 11:42

dobrý den,tímto zdravím pana Hrbka a jsem za obnovu trati,protože dostat se do Jemnice je opravdu zážitek a vřele doporučuji ať už se konečne rozhoupou páni co se vozí jen v autě ať si to zkusí.Slováková(rodačka z Jemnice

Nepřihlášený uživatel

#20

2014-05-25 06:56

Vlaková doprava do Jemnice zpřístupní turistům a
cyklistům Rakouskou stranu Moravské Dyje.

Nepřihlášený uživatel

#21

2014-05-26 06:30

Zachování trati umožní lepší přeshraniční turistiku v okolí moravské Dyje.
A.K.

#22

2014-05-26 09:25

- K cestování po ČR využívám téměř zásadně veřejnou hromadnou dopravu.
- V Jemnici jsem pobyl 2 roky a vím, jaké jsou možnosti se z Jemnice a do Jemnice dopravit.Prvně jsem do Jemnice jel v r. 1967, naposled před rokem a mnoho se toho v tomto nezměnilo... Litoval jsem již tehdy a lituji i dnes obyvatele Jemnice a okolí.
- Nejsem ekologický fanatik, ale jedno z míst s nejčistším ovzduším v ČR(platí to ještě?) si čistou dopravu zaslouží.

Nepřihlášený uživatel

#23 Re:

2014-06-03 11:45

#9: -

Zdaleka se vlakové spoje nenahradily.


Nepřihlášený uživatel

#24

2014-06-23 14:09

Odlehčeme silniční provoz!

Nepřihlášený uživatel

#25

2014-06-30 13:53

Letos na podzim budou volby - Jemnice se sice týkají jen volby "místní", ale pokud si z obnovení osobní dopravy někdo udělá podstatný bod svého volebního programu, možná mu to pomůže ...