Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Nika

/ #246 Re: Takže ano diferenciaci a selekci?

2015-11-12 22:20

#45: Brno - Takže ano diferenciaci a selekci? 

 Dobrý den,

vyhledala jsem si informace, které jste měl na mysli. Asi ministerstvo školství dělá chybu v informování široké i odborné veřejnosti. Pokud je všechno v pořádku a nechtějí rušit specializované základní školy, proč jsou všude v médiích diskuze o tomto tématu? Proč není jednoduše řečeno NIC SE MĚNIT NEBUDE, JEN CHCEME PODPOŘIT DOBROVOLNOU INKLUZI. Takhle jasně to nebylo sděleno vůbec nikde.

Toto je citlivé téma, protože se týká dětí, které jsou zcela závislí na rodičích a rodiče zase na vzdělávacím systému. Proto všichni brojí proti této novele. Někdo rozhoduje od stolu o zcela zásadních věcech. Nejde o peníze, ale o lidské životy a o budoucnost jedince.

Nebudu se vyjadřovat k dětem, kterým speciální škola vyhovuje. Chci se vyjádřit k dětem, které mají schopnosti běžnou základní školu vychodit. Bez ohledu na rušivý element soustředění, kdy 1,2 nebo i více asistentů budou během výuky asistovat, tyto "normální" děti nemůžete přinutit, aby se kamarádily s asistovaným dítětem. Můžou se a umí se kamarádit s fyzicky postiženým dítětem, protože si mají o čem povídat. Ale s mentálním rozdílem to prostě nejde. Jde se tolerovat, ale mentálně rozdílné dítě bude vyčleněno. Nemusí být nutně šikanováno. Ale je potřeba si uvědomit, jestli takové dítě bude šťastné. A tou jeho nešťastností se může spustit lavina událostí - záleží na vrozené povaze jedince.

Do toho vůbec nezahrnuji další běžné denní problémy ve škole, které se nikde nezmiňují. Je takové dítě schopné čelit jinému lehčeji postiženému dítěti třeba s poruchou ADHD? Je takové dítě schopné se věnovat výuce ještě 2-3 hodiny po skončení vyučování, aby dohánělo výuku?

A co zdravé průměrné dítě? To se začlení kam? Tomu všechno naskáče do hlavy samo? I tyto děti mají své potřeby.