Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#26

2015-10-07 13:44

Inkluzi vymysleli a chtějí realizovat stejní lumpové, jako například INDOŠ. Jde jím o peníze. Děti je to poslední, co je zajímá.

Nepřihlášený uživatel

#27

2015-10-07 16:28

Prosím naše školství ať dělá projekty jak nadané žáky více motivovat a ještě kvalitněji vzdělávat. Jak je prostě vytáhnout dál, vždyť ti pak budou většinou v budoucnu naší elitou. Učitelé budou ze základních škol utíkat. A kdo je pak bude učit? František a Mánička s pochybnou vysokou školou bez pedagogického vzdělání? Speciální školy jsou pro méně nadané žáky a speciální pedagogy.

Nepřihlášený uživatel

#28

2015-10-07 16:45

Souhlasím a podepsala jsem, obávám se,ale, že je již příliš pozdě! Základní školy a hlavně rodiče měli své odpory a nesouhlasy vyjádřit mnohem dříve!

Nepřihlášený uživatel

#29

2015-10-07 18:42

Stát by se měl více postarat a zajímat o handicapované lidi,a´t už se jedná o děti, či dospělé nebo staré lidi....přece vyspělost společnosti se pozná podle toho jak se o tyto jedince dokáže společnost postarat a jak se k nim chová.....
ivuška

#30

2015-10-07 18:49

Myslím si, že to dopadne tak, že děti bez postižení z finančně zajištěných rodin skončí na soukromých školách a ze základních škol se stanou časem školy zvláštní ..... a systém speciálního školství, který se tu buduje přes sto let a který nám závidí celá Evropa půjde do "háje" a vše jen proto, že banda nepřizpůsobivých, uřvaných a nenasytných ..... nahlas křičí slovo diskriminace. Někde jsem četla, že vyspělost státu se pozná podle toho, jak se dokáže stát postarat o postižené spoluobčany..... k tomu není co dodat.


Nepřihlášený uživatel

#31

2015-10-07 19:07

......já nastoupil do školy v roce 1948 a nepamatuji si na žádné zvláštní školy , ale zato si pamatují hromadu děcek každoročně propadlých, tehdy ještě měli učitele vážnost a nikdo za nimi neběhal , že mají pustit propadáka dál do vyššího ročníku , ale propadák dostál doma pěkně nařezáno , a žádný se nechodil věšet , nebo jinak se sebevraždit , souhlasím se zavedením zvláštních škol , protože ti , kteří se nechtějí učit , tak jim nepomůže ani univerzita od první třídy , učit se nebudou a nebudou a prezident Zeman má v této věcí zase pravdu.........
Viola

#32

2015-10-07 20:13

Pokud rodiče mají právo zvolit pro další studium svého nadaného dítěte 8leté a 6leté gymnázium, měli by mít výhradní právo rozhodnout se u dítěte se sníženým itelektem či neúspěšným z různých důvodů, zda ho dají na základní školu, či školu praktickou (dříve zvláštní). Toto právo je jim plně odepřeno, v tomto případě rozhoduje stát, který ví "nejlépe", co je  pro tyto děti "přínosné". O inkluzi rozhodují  lidé, kteří nikdy neučili, protože pokud by učili, nemohli by nikdy vymyslet to, co se snaží prosadit. Velmi mě mrzí, že tito "chytráci" vůbec nemyslí na děti, o ty jim jde až v poslední řadě. Také se domnívám, že všichni ti, co propagují inkluzi, by své potomky do těchto tříd nikdy nedali. Jediné, co mě napadá jako zřejmý důvod tohoto všeho, je, že mají vznikat soukromé základní školy.

Místo, aby se naše země chlubila tím, že dokázala velmi úspěšně vzdělávat děti se sníženým intelektem a tím je dobře začlenit do společnosti tak, aby získali odpovídají práci, dokázali se o sebe a svoji rodinu postarat, populisticky ničí to, co zde bylo dobře a odborně budováno. Kolik dětí (a rodičů a učitelů) bude nešťastných? Jistě mnohem více než těch, kteří křičí (za peníze), že jim praktická škola vzala možnost vystudovat vysokou školu......


Nepřihlášený uživatel

#33

2015-10-08 04:33

Smutné je, že s takovými nápady a rozhodnutími vždy přijdou ti co o tom nemají
ani páru

Nepřihlášený uživatel

#34

2015-10-08 06:42

Pamatuji si jako učitelka, když jsem učila matematiku ve dvou souběžných 9. třídách. Jedna byla výběrová, pro budoucí studenty, A, druhá pro žáky se slabým prospěchem. A bylo to to nejlepší pro obě třídy. V každé se postupovalo jinak, nadaní žáci se nenudili, matematika se pro ně stala dobrodružstvím. Ti pomalejší se v ní neztratili a také se nakonec všechno naučili.

Nepřihlášený uživatel

#35 Re:

2015-10-08 06:47

#31: -  

 Jenom poznámka. Mezi žáky zvláštních škol nejsou ti, kteří se učit nechtějí, ale především děti, které jsou hendikepované a učivo v běžné škole bez odborné pomocizvládnout nemohou.


Nepřihlášený uživatel

#36

2015-10-08 06:57

NAPROSTO SOUHLASÍM S OTEVŘENÝM DOPISEM MINISTRYNI ŠKOLSTVÍ. ZCELA VYSTIHUJE I MÉ OBAVY Z CELÉ INKLUZE.
Sator

#37

2015-10-08 07:43

Nechápu proč rušit praktické školy, které se za ta léta osvědčily a dokáží dát méně nadaným žákům přesně to, co potřebují a čeho se jim na zákldní škole nedostane, i kdyby kole něj pobíhal tucet asistentů. Naše školství jde vážně do hajz..do háje. Ajó, ono je to podle modních trendů a my nemůžeme být přece pozadu, to jistě povídali soudruzi z EU, že je to diskriminace a ti mají vždycky pravdu, s Bruselem na věčné časy a nikdy jinak, že? Idiot, který vymyslel tuhle inkluzi, by měl dostat pětadvacet na holou. Zřejmě sám pochází z praktické školy a do politiky ho protlačil z protekce nějaký bohatý strýček, jinak si nedovedu představit, která úchylka nutí člověka vytvářet takové legislativní paskvily.

Verona

#38

2015-10-08 07:48

Dobrý den, mám syna s vývojovou dysfazií, ADD, ADHD, nerovnoměrný vývoj . Chodi do 2 třídy praktické, i předtim navštěvoval pro své vady speciální školku. Ve škole je uspěšný a chodí tam rád. V kolektivu ,, normálních dětí "se mu posmívají a nezapadá mezi ně pro svou velmi špatnou řeč. Nemluvím o učivu, které by nezvládal a velký tlak na psychiku ze strany dětí. Nerozumím tomu  proč chce někdo rušit něco co funguje velmi dobře a i tyto děti mohou mít jednou vzdělání a žít plnohodnotný život .

BK

#39

2015-10-08 08:11

Zažil jsem to ze všech stran, osobně - na základce ročník rozdělen na "jazykovou" třídu, "sportovní" a "normální". Jsem od přírody nastavený tak, že nejlepší výkony podávám pod tlakem. Být v té "normální" třídě, zklouznu do průměru. Totéž na střední škole, poslední dva roky nás na průmyslovce rozdělili do dvou tříd podle zaměření v praxi, no a na třídu těch, co chtěli na vysokou. Opět mě ta přítomnost v oné třetí třídě táhla a nutila pracovat. Díky tomu jsem pak neměl na vysoké škole v porovnání s absolventy přírodovědných větví gymnázií např. v matematice žádný hendikep.

No a z druhé strany - syn se narodil s mírným postižením, sice s problémy, ale zvládl běžnou základku, ale užíval si šikanu od spolužáků (ta se tehdy tajila, aby škola nebyla špatná), i od jednoho učitele, ale i od třídní jsme se dozvěděli, že se stejně ničím nevyučí. Ano, tříletý obor skutečně nezvládl, dvouleté si dal dva za sebou, oba v pohodě - a hlavně - teď mu bylo už třicet a ihned po obdržení druhého výučního listu nastoupil do zaměstnání. Pracuje za mzdu, kterou by řada jiných třeba pohrdla a šla na pracák, ale pracuje a práce ho baví. 

Naštěstí je velký pohodář, aspoň na venek na sobě nedával na základce nic znát, na speciálním učilišti - fantazie, úspěšný, všechno ho tam bavilo, naprostá pohoda.

Podle mě by to mělo být na osobním rozhodnutí, ale také zodpovědnosti rodičů, lidský život se nedá řídit plošně z Bruselu, ani z Prahy.


Nepřihlášený uživatel

#40

2015-10-08 08:18

Plně souhlasím......s textem

Nepřihlášený uživatel

#41

2015-10-08 08:36

Jako pedagog na ZŠ absolutně souhlasím s názorem autorky. Proč rušit zavedené a léty ověřené a fungující? Proč dělat z dětí i pedagogů stále pokusné králíky? Zamysleme se ...............
Martina

#42

2015-10-08 12:31

Mám aprobaci Učitelství na základních školách. Když jsem hledala práci, na praktické škole mě odmítli, že nemám dostatečnou kvalifikaci (Speciální pedagogiku). A teď bych ty samé žáky měla učit na klasické základní škole? Už najednou má nedostatečná kvalifikace nevadí? To si všichni učitelé budou muset dodělávat vzdělání, nebo jak si to ti nahoře představují?

=aSa=
Nepřihlášený uživatel

#43

2015-10-08 14:13

Přikládám poučku pro p. ministrini :
Učebnice Pedagogiky z roku 1897 - pojem Blbý
pokud chodila do školy, tak by měla býti znalá věci !!!

Ivka

#44

2015-10-08 14:18

Pokud nebudou na všech ZŠ mikrotřídy pro děti s různými poruchami učení,vedené vyškolenými pracovníky a asistenty,pak je nutné, aby tyto děti chodily do ZŠ praktické a speciální.Není nic horšího, než vystresované a neúspěšné dítě, které opuští školu už v 7 třídě pro neúspěch, se všemi důsledky v budoucím životě.

Brno

#45 Takže ano diferenciaci a selekci?

2015-10-08 15:26

Podívejte se pořádně, jaký nesmysl to podepisujete. Přečtěte si pár článků pro i proti inkluzi. Párkrát se nadechněte a s kritickým okem se podívejte na tuto petici znovu, v druhém okně si otevřete toto: http://www.msmt.cz/uploads/Vyklad_vyhl_103_.pdf  

Odpovídají informace v petici s vyhláškou?

Jsem učitel ZŠ


Nepřihlášený uživatel

#46

2015-10-08 15:41

Je smutné, že o změnách ve školství soustavně rozhodují lidé, kteří s dětmi nikdy nepracovali a nemají ani ponětí, co tato práce obnáší. Paní ministryně se sice obklopí rádobyodborníky, ale ani oni nejsou v obraze. Z toho důvodu úroveň vzdělání klesá a práce učitelů je čím dál těžší. Ruší se osvědčené, zavádí se novoty, ať je to ku prospěchu dětí nebo ne.

Nepřihlášený uživatel

#47 Re:

2015-10-08 18:12

#14: -  

 Dobrý den,

jsem též učitelka a matka postižené holčičky, která je na praktické škole velmi spokojená. Souhlasím s Vámi. Tímto krokem bude ublíženo našim dětem a v běžné ZŠ těmto dětem rozhodně nepomůžeme.

sběr

#48

2015-10-08 18:42

Zrušením praktických a speciálních škol je vraždou českého školství

 


Nepřihlášený uživatel

#49

2015-10-08 19:47

Jako Cesky emmigrant zijici v zemy totalni demokracie plne souhlasim z touto petici, bez budoucnosti nasich deti neni ZADNA budoucnost statu a zadny stat bez budoucnosti nemuze fungovat, australie je vzacni prikladem, sistemu jak vychovavt mlade lidi pro budoucnost Dekuji z apochopeni,Stan.Koman of MELN
BOURNE .Australia

Nepřihlášený uživatel

#50

2015-10-08 20:28

Jsem učitelka s dlouholetou praxí, setkala jsem se s inkluzí dětí s LMP do běžné třídy. Byla to práce velmi náročná, stále si myslím, že děti s LMP patří do speciálních škol, kde pracují vzdělaní speciální pedagogové, my obyčejní učitelka na tuto práci nejsme připravení, za běhu školy jsem navštěvovala kurz. Výběr asistentky nebyl vždy dobrý, některá se mnou nespolupracovala vůbec, přišla do výuky se zvoněním a jí ani nestihla říct, co by s dětmi měla dělat.Málokdo z rodičů dětí si dovedl představit, že moje práce v hodině byla rozdělena v poměru 2:25. Nevím, jak by se jim to líbílo, když by viděli, ze většina se musí přizpůsobit menšině.
Podporuji tuto petici Jana