Petice za zajištění nejlepšího zájmu dítěte v pěstounské péči při kontaktech s biologickou rodinou

Komentáře

#2

Se vším v této petici plně souhlasím - na základě vlastních zkušeností

Lenka Vystavělová (Přerov VI - Újezdec, 2021-03-10)

#4

Podepisuji,protože s doporučením Mgr,Šimůnkové nesouhlasím

Radmila Daňková (Brno, 2021-03-10)

#6

Podepisuji, protože se zcela ztotožňuji s obsahem petice.

Petra Müllerová (Brno, 2021-03-10)

#13

Souhlasim

Eva Kleinová (Močovice , 2021-03-10)

#15

Tuto petici podepisuji ,protože si nemyslím,že je v zájmu dětí,které jsou ve stabilním prostředí kontakt s biologickou rodinou,která je odmítla a která většinou zná jen svá práva nikoli však povinosti vůči svým dětem.A tak jak mi zde napovídá naše Kristýnka,že by se měl někdo také zajímat o to,zda o to tyto děti vůbec stojí./jsem ráda,že naše děti už jsou velké a pěstounská péče pro nás brzy skončí jinak bych do PP už nešla/Až budou děti dospělé zůstanou s námi v kontaktu a již navždy pro ně budeme náhradní rodiče a to zda se budou setkávat s biologickou rodinou bychom měli nechat na nich.

Marcela Kalužíková (Hrušky, 2021-03-10)

#17

Nesouhlasím s názorem vůbec neví o čem píše a mluvi ať postará o 4 děticky a nespí v noci protože děťátka brečí a maji strach usnout potom řekne svůj názor ráda ji na to odpovím

Inna Šprtova (Krhovice, 2021-03-10)

#19

Podepisuji protože, znám zblízka z praxe problémy s kontakty Bio rodičů s dětmi v PP. Ve zvlášť problematických případech pěstoun požaduje asistenci pro kontakty, v řadě případů dítěti, byť informovanému a připravenému nepřináší kontakt nic pozitivního, mnohdy se setkání s bio rodiči stává pro dítě dalším traumatem. Zvláště u velmi malých dětí upokojuje kontakt pouze potřeby bio rodičů, dítě je navázané na osoby, které o něho pečují 24 hodin denně.

Hana Benadová (Plzeň, 2021-03-10)

#20

Ano, je to celé pravda,ze své zkušenosti vím,že rodiče většinou zájem nemají,stýkají se s dětmi jen s povinnosti a dítě je vystresované.Jen tak mimochodem,přejet tabuli Prostějova byl tak traumatický zažitek pro dítě,že jsme tam nesměli ani zastavit .

Zdeňka Dragounová (Brno 63800, 2021-03-10)

#25

S obsahem petice jednoznačně souhlasím. Děti se dostaly do PP ze závažných důvodů, na základě dlouhodobého, negativního, opakovaného a velmi škodlivého působení jejich biol. rodiny. Preferuji, aby kontakty a jejich pravidla byly i nadále zaštiťovány autoritami jako je OSPOD a doprovázející organizace. Pěstoun zde nemůže figurovat pouze jako státem placená chůva poskytující dítěti pouze stravu a ubytování, která musí biol. rodiči vždy vyjít s kontakty vstříc. Pěstoun má, dle rozhodnutí soudu, zodpovědnost za výchovu a vývoj dítěte (vést pozitivním směrem), a to je souběžně s neustálými kontakty a tlakem od rodičů nemožné. Naše působení je tak předem odsouzeno k nezdaru, jakákoliv nápravná, terapeutická a preventivní intervence u dětí se mi pak jeví jako zbytečná, marná a pro dítě nepřínosná.

Miroslava Kroščáková (Drnovice u Lysic, 2021-03-10)

#27

Mám vlastní zkušenost! Kontakt s vlastními biologickými rodiči ( i když jen telefonický) našeho chlapečka spíše rozhodil a neustále se ujišťoval o tom, že ho nedáme.

Lucie Bílková (Kralovice, 2021-03-10)

#28

dlouholetý pěstoun , zkušenost z Rakouska
kde pro styk mají vypracovaný systém

Radovan Novák (Brno, 2021-03-10)

#30

Souhlasím

Daniel Dorda (Fulnek, 2021-03-10)

#35

Aktuálně si stejnými problémy s bio rodinou procházíme a trpí tím především pěstouně.

Petra Kudlová (Ostrov u Macochy, 2021-03-10)

#36

Souhlasím, že kontakt s rodinou musí být v zájmu dítěte svěřené do pp. Aby nebylo dítě traumatizovane.

Iva Šimková (Hradec Králové , 2021-03-10)

#38

Nesouhlasím, aby se děti dávali k biologickým rodičům, kteří mají dlouhodobý nezájem.... Mám 5 děvčat v pěstounské péči a mám praxi takovou, že když se sourozenecké dvojici řeklo, že je jejich biologická matka chce vidět, na děvčata to mělo psychický dopad, začaly se počůrávat a ve škole si třídní učitelé všimli změn na děvčatech a volali mi, co se v naší rodině děje, že jsou děvčata psychicky rozhozená. Toto se stalo, když děvčata navštěvovala 4. a 5. třídu ZŠ. Matka si svou návštěvu ve finále rozmyslela a já jsem obě děvčata dávala 3/4 roku nazpět do psychické pohody. Během této doby se děvčata počůrávala, bála se okolí, zazvonění domovního zvonku i mobilu.

Olga Hrubešová (Pacov, 2021-03-10)

#40

Je mi lito těch děti ,jsou tak bezmocné ..

Iva Sofie Mozr (Stochov, 2021-03-10)

#41

zcela souhlasím

Marta Kolaříková (Opava 6, 2021-03-10)

#48

Podepisuje, protože plně souhlasím s obsahem petice.

Dana Smékalová (Brno, 2021-03-10)

#50

Tuhle petici podepisuji proto, že ne každý rodič má dobré úmysly a děti si zaslouží ochranu.

Alena Škárková (Miroslav, 2021-03-10)

#57

Souhlasím s obsahem petice ve všech bodech.

Petra Suchá (Havlíčkův Brod, 2021-03-10)

#58

Moji rodiče mají děvče v pěstounské péči, proto do této situace vidím.

Petr Pokorný (Brno, 2021-03-10)

#65

Pěstounská péče se hroutí, protože stát nechrání ty lidi, kteří se mu starají o děti, jejichž rodiče jsou většinou zcela nepoužitelní. Deptání dětí i pěstounů tím, že je nutí do styku se zcela problematickými biologickými rodiči, je ukázka toho, jak zoufale zdegenerovaná je dnes teorie lidských práv, které jinak vděčíme za politickou svobodu a pád komunismu.

Jeroným Klimeš (Praha, 2021-03-10)

#66

Pracuji s pěstounskými rodinami a nesouhlasím s doporučením zástupkyně veřejného ochránce práv ke kontaktům dítěte v pěstounské péči nejen s rodiči“ ze dne 18. 12. 2020 autorky Mgr. Moniky Šimůnkové.

Daniela Cimlová (Český Krumlov, 2021-03-10)

#70

Se zněním petice plně souhlasím.

Jan Šlachta (Brno, 2021-03-10)

#76

Rodičemi se pro děti stávají především ti, kteří o dítě pečují a vychovávají ho.

Miroslav Moser (Brno, 2021-03-10)

#78

S tím plně souhlasím

Matěj Slavík (Nosislav , 2021-03-10)

#82

Kontakt s biologickou rodinnou vnímám jako naplňování potřeb rodičů, nikoliv přijatých dětí. Když dítě položí otázku na kterou hledá odpověď, neodpoví mu. Místo toho slibují, úkolují děti a vyžadují od nich sliby. Nechápu. Nenacházím žádnou smysluplnost.

Alena Kolářová (Kralovice , 2021-03-10)

#84

Podepisuji, protože souhlasím s výhradami a požadavky kolegů ze Sdružení pěstounských rodin.

Silvie Quisová (Opava, 2021-03-10)

#85

Je třeba vždy jednat v zájmu dítěte, což se už teď neděje. Děti potřebují především vyrůstat v klidu a jistotě. Ani na názor větších dětí se nikdo neptá.

Hanka Hlaváčková (Rousínov, 2021-03-10)

#88

Plně podporuji tuto petici. Sama každý týden zažívám psychické peklo při kontaktech s bio rodiči. Našemu chlapečkovi v PP je nyní 16 měsíců a vůbec ještě nechápe, kdo ti lidé jsou. Zatím, než mu to budeme moci vysvětlit... Nevím, co mají mít takto časté kontakty u batolete za přínos, malý se neustále obrací ke mně a příteli, protože na nás je navázán už 7 měsíců. My jsme ti, kdo mu dávají veškeré, především citové, jistoty. Soud tyto kontakty stanovil s tím, že je to právo dítěte. V současné době, kdy ani nerozumí tomu, s kým se stýká, je to pro malého spíše povinnost a dokonce čas kontaktu narušuje jeho pravidelný odpolední odpočinek. Z pohledu shora tak jsou uspokojovány spíše potřeby rodičů, nikoliv dítěte...

Tereza Čekanová (Rokycany , 2021-03-10)

#95

Se mě tato problematika osobně dotýká a řeším ji díky svému povolání

Lidka Boháčová (Jiříkovice, 2021-03-10)

#96

Zájmy bio nemohou být nadřazené zájmu dítěte.

Gabriela Hameršmídová (Jindřichův Hradec, 2021-03-10)

#101

Nesouhlasím, jelikož pro pěstouny vzor biologických rodičů, kteří nejeví o dítě zájem je narušení psychiky dítěte a tím i klidné prostředí rodin.

Marie Eichlerová (Nepomuk, 2021-03-10)

#102

Souhlasim se zněním petice v celem rozsahu.

Gabriela Klodová (Hať, 2021-03-10)

#103

Podepisuji,protože jsem pěstoun, který má v péči dítě a má kontakty s bio rodiči, které nechce ,ale musí.

Věra Fukalová (Vendryně 146, 2021-03-10)

#104

Sohlasím s obsahem petice. Je třeba víc dbát na práva dítěte a jeho potřeby

Jana Kiklhornová (Praha 4, 2021-03-11)

#105

Podepisují, protože se zcela ztotožňují s názory této skupiny

Marcela Bulantová (Karviná, 2021-03-11)

#106

Vadí mi nadřazování práv nefunkčních biologických rodičů nad práva dětí.....

Olina Bártová-Stárková (Třeboň, 2021-03-11)

#109

Jsem pěstoun a kontakty s problémovými rodiči máme také.

Iva Kalová (Zubří, 2021-03-11)

#122

Jsem vděčná za přístup České republiky v přístupu k ohroženým dětem. Přesto mám velké výhrady ke zmíněnému doporučení. Mám zkušenosti z praxe. Naší snahou je podporovat kontakty s biologickou rodinou, ale je třeba to dělat citlivě, s ohledem na nejlepší zájem dítěte. Jako dítě jsem prošla NRP a mám i osobní zkušenost s tím, jak traumatické mohou být pro děti neošetřené kontakty s biologickými rodiči.

Monika Valihrachová (Trhové Sviny, 2021-03-11)

#123

Souhlasím s textem; jsem pro kontakt dětí s biologickými rodiči, ale tak, aby byla především zohledněna práva dětí na klidný a spokojený život.

Světluše JIráňová (Liberec 1, 2021-03-11)

#131

Souhlasím s peticí na základě vlastních zkušeností

Marie Popovská (Brno, 2021-03-11)

#135

Podepisuji to z důvodu toho, že jsem byl vychován jako dítě v pěstounské péči. Jsem za to velmi vděčný protože si nedokážu představit že bych byl vychován jako jiné děti v dětských domovech či klokáncích nebo u své biologické matky, kterou jsem poznal ale nechtěl bych žít jako ona. Velmi děkuji za tuhle nadaci. Plně souhlasím s touhle peticí. Děkuji Dvořáček

Jan Dvořáček (Brno, 2021-03-11)

#139

Podepisuji, protože se ztotožňuji s obsahem této petice.

Monika Taschová (Babice nad Svitavou, 2021-03-11)

#144

Mám zkušenosti, po návštěvách biologických rodičů jsme byli z aklimatizací dítěte do naší rodiny opět na začátku. Psychicky velmi náročné a vyčerpávající pro dítě i pěstouny.

Gabriela Mádrová-Křesťanová (Nýrsko, 2021-03-11)

#147

Již jsem se setkala s kontakty, které byly nejen psychicky náročné pro dítě ale vyloženě ohrožující.

Barbora Glöcknerová (Moravské Bránice, 2021-03-11)

#149

plně souhlasím s postojem autora petice.

Jana Dominika Pláteníková (Kroměříž, 2021-03-11)

#155

Si myslím že zájem dítěte je to jediné co by mělo rozhodovat o styku s bio rodiči

Katka Horáková (Praha , 2021-03-11)

#156

Podepisuji, protože ve své každodenní praxi zažívám problematiku nastavování kontaktů mezi námi pěstouny a biologickou rodinou a návrh Mgr.Šimůnkové tak shledávám jako naprosto nechápající a nerespektující skutečné potřeby dítěte a vyvěrá z toho naprostá neznalost reálné problematiky.

Jelena Cingrošová (Praha, 2021-03-11)

#164

Máme negativní zkušenosti s biologickými rodiči.

Štěpánka Zahrádková (Malešovice, 2021-03-11)

#167

Podepisují protože,s vámi souhlasím.

Jana Marešová (Dobřįnsko, 2021-03-11)

#169

Všechny moje děti, které jsem měla a mám v pěstounské péči měly a mají kontakt se svými rodiči a nebo rodinami.
Vždy jsem vycházela ze zájmu dětí o kontakt a prioritou byla pro mě jejich ochrana před rodiči, kteří je často byť nevědomky zraňovali. Z 5 dětí jen jedno mělo to štěstí, že zájem matky byl opravdový a pravidelný, bez postraních úmyslů. Jinak děti trpěly neustálým napadáním pěstounů, psychyckým týraním, vulgaritami a dokonce hladem při pobytu ve své rodině (kontakty tesně před soudem- ukázat soudci zájem, z vězení-aby se dostali domů na podmínku, aby dostali peníze na pobyt dítěte u nich- už nemám peníze a td). Mnoho kontaktů se neobejde bez doprovodu a asistence ze strany odborníků, aby se dítě vůbec nebálo se se svými rodiči setkat. Po setkání je potřeba vyhledat psychologa a děti často ani nechtějí tato traumatická setkání znovu podstupovat.
Pokud kontakty nejsou pro děti přínosem a naopak jsou pro ně traumatem, rodiče nemají snahu své děti nezrańovat, neměly by kontakty vůbec probíhat.

Barbara Helešicová (Týnec, 2021-03-11)

#171

Kalivodová Jindra

Jindra Kalivodová (Sušice, 2021-03-11)

#173

Podepisuji, protože je nutné upřednostnit zájem dítěte před zájmem biologických rodičů.

Renata Klímková (Vanovice, 2021-03-11)

#176

Aby byly hájeny zájmy dítětev v pěstounské péči

Alena Kovaříková (Hrušovany nad Jevišovkou, 2021-03-11)

#177

Chci, aby se změnila metodika kontaktů s biologickou rodinou především v zájmu dětí!!!!!

Darina Chylková (Nový Bohumín, 2021-03-11)

#185

Znam ekolik pripadu, kdy kontakt s bio rodinou nebyl v zajmu ditete, ale presto byl prosazovan, protoze dnesni praxe uprednostnuje zajmy bio rodicu nad zajmy ditete

Denisa Machučová (Brumov-Bylnice, 2021-03-11)

#188

Jedná se o jednostranně zaměřený a nedomyšlený návrh se kterým nesouhlasím.

Richard Schmidt (Těrlicko, 2021-03-11)

#192

Souhlasím že se má zohledňovat
zájem a potřeby dítěte v pěstounské péči

Barbara Raškovà (Haviŕov , 2021-03-11)

#194

Z praxe vím, že kontakt s patologickou biologickou rodinou, často mívá velmi negativní důsledky.

Barbora Kiczmerová (Karviná , 2021-03-11)

#197

Petici podepisuji, protože se 12let v praxi věnují psychomotorickému vývoji dítěte a studuji tuto oblast. V praxi dlouhodobého pěstouna jsme zažívali a zažíváme neskutečný tlak na dítě i pěstouny ze strany předešlých zprávních orgánů Ospod , pod které dítě dříve spádově patřilo v až přehnané snaze vycházet biologickému rodiči za každých okolností vstříc ve všech jeho požadavcích na styk s dítětem dle jejich práva! Jak v četnosti a častém kontaktu, kdy bio rodič se telef. dožaduje kdykoliv styku s dítětem, pracovnice Ospod mu vychází neustále vstříc a ustupuje v jeho pořádavcích, tak v prosazování si svých zájmů a podmínek jako: neasistovaný kontakt, odvoz dítěte při kontaktu " neznámo kam" , domluva pěstoun- bio rodič skoro vždy ze strany biol.rodiče opakovaně selhává - dělá si co chce, neakceptuje domluvená pravidla. Takový přístup a možnost legálního "vykořisťování dětské duše" je zcela neadekvátní a devastující pro dítě, ale i pěstouny samotné.
Toto není v zájmu dítěte a nijak nepřispívá k jeho stabilizovanému vývoji!

Marie Jankůjova (Zlín, 2021-03-11)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...