Petice proti stavbě obřího ruského kola v Praze


Nepřihlášený uživatel

#176 Re: Legující komponenty

2020-01-04 08:01

#168: - Legující komponenty 

   Připomeňme podstatnou vlastnost titanu, vyšší afinitu k uhlíku, než jaká je u chrómu.

   Takto mohou být chráněny nerez oceli před nežádoucím vznikem křehkého karbidu chrómu. Titan se za vysokých teplot slučuje s dusíkem, v němž hoří, za vzniku velmi tvrdého nitridu. 


Nepřihlášený uživatel

#177

2020-01-20 08:33

    Nic naplat, chybička se vloudila.  Schody jsou tedy, z jiného pohledu, podobné dílkům sýra z kulaté krabičky. Nebo úzkým dílkům kulatého dortu. S ukousnutou vnitřmí špičkou.

     A jsou z válcově prohnutých tlustých obdélníkových plechů z lehkého kovu. Poloměr válcového zakřivení se liší kus od kusu plechu, v závislosti na umístění. A je totožný se zakřivením dráhy, po které se pohybuje. Alespoň  v zóně, kde se sousední bločky/schody  překrývají. 

      Schodové bločky, složené z tlustých plechů, postavených na výšku, podobně jako schody metra, jsou tedy dvou typů. Liší se počtem lamel, o jednu, a  na kontaktu se o kousek/cca palec překrývají/prolínají, a složeny vcelku vedle sebe vytvoří úsek mezikruží.  Jejich výška je taková, aby unesly předpokládané zatížení, a mohou být uvnitř odlehčeny. 

      Otáčení pásu  tedy probíhá  na dvou velkých kolech... nahoře a dole, a osy otáčení těchto kol jsou horizontální. Kolmé na osu šroubovic.

       Schody se při otáčení skládají do pásu... A následně otáčejí v prostoru.  To vede na další požadavky ohledně šířky mezer mezi lamelami, případně odlehčení v místě prolínání bločků.