Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#176 Re: Kdo je autorem inkluze a proč?

2015-10-16 22:05

#151: Honza - Kdo je autorem inkluze a proč? 

 Honzo! Jak nemáme moc? Máme. To co nemáme, je organizovanost. Jinak máš pravdu. Naše nemoc je spíš chorobná ohleduplnost. Už jsi někdy viděl dementa, se kterým se domluvíš? Jednání s dementama vyžaduje vždy razantní akci. Nikdo na světě není povinen se donekonečna podřizovat opakované demenci našich ministrů. Neposlušnost je v tomto případě naše povinnost. Stávka, zavřít školy a nazdar ministře. Nebude se učit, dokud neodtáhneš. Jinak kdybych měl protestovat proti každému hloupému "spuštěnému procesu", strávím celý život stávkováním. A jen tak mimochodem. Na organizování protestu, myslím razantního protestu, jsou tu ředitelé. To, že se žádné protesty nekonají, je projev jejich celkové připosranosti. Takže pokud ředitelé nic, odbory nic, školy otevřené, dobře nám tak. Jsme jak poslušní blbečci, se kterými si každý může dělat cokoliv. Bojíme se, aby na nás náhodou někdo z "nich" neukázal prstíkem, že?  Pokud se inkluze zrealizuje, zůstanou na škole časem „chorobně ambiciózní" učitelé, kteří si budou myslet, že tenhle bordel, který přijde, je "normální". Co bude mít rozum, potáhne ze školství časem pryč. Když přijde nějaký student z pedagogické fakulty na praxi a ocitne se v té "správné" třídě, bude to pro něj dostatečný důvod, aby zavčas zmiznul. Všem chci připomenout, že učitel je od toho, aby učil! Není to vychovatel, pečovatel, záchranář při záchvatech, vyplňovač lejster, tvůrce vzdělávacích programů a podobně. Chtěl bych vidět nějakého kreténa z ministerstva, který zvládá učit, věnovat se v hodině postiženým, koordinovat asistenty, připravovat výukové materiály pro všechny žáky s různými vzdělávacími potřebami, řešit problémy, papírovat ty sračky, lítat na dozory, suplovat za nemocné kolegy, komunikovat s rodiči. Nejhorší učitelé jsou ti, kteří zvládají právě tohle všechno, nebo si to myslí. Vždyť spousta učitelů neumí ani pořádně učit. Nově příchozímu učiteli to trvá tak 5 let. Ten ubíjející bordel, který ve školství vzniká, učitele jen časem vycucá a začnou odbývat vše, co budou dělat. Rodiče i děti to pochopitelně budou vnímat a povolání učitele jako takové padne na úroveň bahna. Rodiče budou dávat děti na soukromé školy a ze státních škol se stane časem to, čemu rozumný člověk říká bordel. A na závěr dámy a pánové učitelé jedna maličkost. Můj kamarád je řidičem autobusu. Celkem nedávno jsme si v jednom důvěrném rozhovou otevřeně řekli, jaké jsou naše platy. Můj poslední byl 21.500 čistého. Ten řidič byl dost udivený, když jsme zjistili, že má stejný čistý příjem jako já. Takže povolání učitele je na úrovni řidiče autobusu. "Vážení" učitelé.

predseda NKLM SR.

#177

2015-10-17 08:47

                   www.peticie.com/zpkveu

 


Nepřihlášený uživatel

#178

2015-10-17 16:57

Ano, souhlasím s touto peticí Muziková Eva
Ivana

#179

2015-10-17 17:29

Mám těžce zdravotně postiženou dceru (DMO-kvadruparéza + ostatní dg.) a integrovala jsem ji do běžné třídy ZŠ bez asistenta pedagoga. Od 5. třídy má asistenta, ale na veškeré prověrky, zkoušení a testy odchází ze třídy... V současné době je dceři 18 let a studuje v 5. ročníku šestiletého gymnázia. Už si nepamatuji počet dětí v 1. třídě, ale v 9. jich bylo 31... Dcera studuje bez úlev, tzn. zvládá učivo stejně jako ostatní. Pokud je zkoušena písemně, má na vypracování prověrky více času.

Co dodat k integraci (inkluzi)...? Byla to první nejlepší "věc", kterou jsem pro ni mohla udělat. Když ji zpětně zhodnotím, musím přiznat, že to co zvládly děti úplně přirozeně v 1. třídě s mojí dcerou během 14 dnů po začátku školního roku, nezvládá středoškolský pedagog ani za 2 roky jejího studia. Samozřejmě, s citlivým přístupem učitelek ZŠ. Tím mám na mysli přístup k dceři, moc s pomůckami, jejím pomalejším tempem, prostě s úplně bežným školním životem. Soužití mojí postižené dcery se zdravými spolužáky bylo přínosem pro obě strany. Dcera se od nich mnoho naučila a oni se naučili mnoho od ní. Až tyto děti dospějí a zařadí se do pracovního a společenského života, nebudou mít problém s postiženými lidmi na vozíku. Ony se to už naučily...

Nemyslím si, že je problém v dětech, ať ve zdravých nebo postižených, ale v pospělých. Ti neustále hledají důvody, proč neintegrovat, co by se mohlo pokazit, kdo by se víc omezoval, na koho by to mělo špatný vliv, co pedagog nezvládne, atd. 

Je jisté, že pro pedagoga je vyčerpávající mít ve třídě postižené dítě a také práce navíc. O to více by měla pracovat rodina. Byla jsem si vědoma, že pokud se vydám touto cestou, bude to dřina. Ano, byla to dřina a řehole, ale ničeho nelituji. Je naivní se domnívat, že s takovým dítětem se nemusí nikdo doma učit a dál ho rozvíjet. Díky včasné integraci (inkluzi) má ale dcera možnost prožít úplně normální život. V ZŠ měla kamarády, se kterými byla v kontaktu, chodili za ní na návštěvy (někdy i několikrát týdně), telefonovali si, občas spolu zašli do kina nebo ven. Bylo patrné, že ji berou jako normální zdravé chodící dítě, protože byli na ni zvyklí již od 1. třídy...

Po absolvování ZŠ jsem se s dcerou musela přestěhovat z místa trvalého bydliště do úplně jiného kraje, protože integrace na SŠ v našem městě nebyla možná ze zcela trapných důvodů ředitelů škol, např. mi bylo řečeno, že pokud by vypukl ve škole požár, tak by dcera na vozíku ucpala schodiště... Co dodat? Tento argument mi sdělil vysokoškolsky vzdělaný člověk. V současné době musíme na gymnázium dojíždět, takže toho volného času na její vrstevníky moc není. A je pravdou, že pokud chce mít dcera ve škole slušné výsledky, musí se studiu věnovat. Mimochodem, vůbec neřeším, jestli občas dostane z nějakého předmětu čtyřku nebo pětku...

Petici jsem podepsala, ale nee kvůli dětem, ale dospělým. Ti mají problém a stále cosi řeší. Domnívám se, že když dojde k integraci (inkluzi) včas, dostane dítě šanci na alespoň trochu normální život. Polemizuje se tu nad zrušením speciálních škol, ale co bude s těmito dětmi, až budou dospělé? Opravdu se absolventi speciálních škol zařadí do běžného života, nebo budou stát na okraji společnosti? Život není jednoduchý a jsem ráda, že to moje dcera poznala. Poznala to ale díky tomu, že jsem ji před 11,5 rokem integrovala do běžné ZŠ.


Nepřihlášený uživatel

#180

2015-10-18 08:25

Dobrý den, plně souhlasím bez výhrad......

Nepřihlášený uživatel

#181

2015-10-18 09:36

Snad k něčemu bude.působil a jsem na spec. Škole nyní na základní a inkluze za současných podmínek našeho školství je utopie.

Nepřihlášený uživatel

#182

2015-10-18 11:37

Rozhodně podepíši, jsem učitelka a znám problémy s integrací ve třídách , mám osobní zkušenosti !!!

Nepřihlášený uživatel

#183

2015-10-18 14:40

Neumim si předstvit jak takové děti by zvládli vyuku v normální třídě .Je nemyslitelné .Tyto děti potřebují specialní péči

Nepřihlášený uživatel

#184

2015-10-18 17:15

Naprosto souhlasím.

Nepřihlášený uživatel

#185

2015-10-18 19:24

Naprosto souhlasím s pisatelkou, není přece možné takovéto děti, toužící po přiměřeném vzdělání, v současné době posílat do klasických základních škol.
Paní ministryně, kdybyste měla v rodině takto mírně postižené dítě, věřte, že byste uvažovala stejně jako matka dcery, která tuto petici vyvolala. J.Křížová Brno

Nepřihlášený uživatel

#186 Re:

2015-10-18 19:25

#179: Ivana -  

Ivano, já nevidím problém v integraci tělesně postiženého - pokud na škole je technická možnost (stěhovat podle potřeby třídu, či nějaká zdviž aby se dalo manipulovat s vozíkem). Větší problém vidím v dětech s mentální retardací - kteří nevydrží pracovat, křičí, narušují třídu, mnohdy svými projevy obtěžují ostatní děti (osahávají, napadadají,poplivají..) a podobně. V tomto případě si myslím, že je lepší segregace. 

Nasranej
Nepřihlášený uživatel

#187

2015-10-19 08:44

Jak už u nás bývá zvykem, vše dobře fungující se musí zničit a nahradit něčím novým, nesmyslným, nefunkčním, čím složitějším, tím lépe, jen aby to nadělalo co největší paseku, o to přece jde. A proto byly zrušeny praktické školy a jejich žáci, kteří nedokážou být integrování do běžných základních škol, tak budou zcela rušit běžný chod vyučování, tudíž se nikdo nic nenaučí a ještě za to budou biti pedagogové. Ale o to přece jde prvně, udělat chaos, ztížit podmínky, škodit, od toho tu máme EU a všechny ty darmožroutské neziskovky, které za svoji existenci neudělaly jaktěživ nic užitečného, jen škodí, hážou klacky pod nohy a ničí vše zaběhlé, co dává smysl, má svůj řád a generuje nějaké hodnoty. Někomu je naše prosperující společnost velkým trnem v oku a tak se ji snaží co nejvíce oslabit a jde mu to na výbornou.

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2015-10-19 17:43



Nepřihlášený uživatel

#189

2015-10-19 18:34

Oni asi autoři celé této inkluze vychodili praktickou školu, protože jinak si nedovedu představit, jak by duševně zcela zdravý jedinec mohl vyplodit takovou hovadinu.

Jarka

#190 Re: Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-19 19:33

#130: jana - Re: Nesmyslné argumenty 

 Velmi souhlasím s tímto příspěvkem.  Inkluzivní vzdělávání ano, ale s počtem 10 - 12 dětí . 

Zatím je to reálné a osvědčené  pouze v praktických školách.   


Nepřihlášený uživatel

#191

2015-10-19 20:24

Konečně se umíme ozvat, když se nám něco nelíbí. Lidé, kteří o tomto rozhodují určitě mají úplně normální zdravé děti a vůbec nic neví o této problematice.

Nepřihlášený uživatel

#192

2015-10-20 04:26

Nesouhlasím. Je to nesmyslné. Budou tím trpět děti, rodiče, ale i ostatní...

Nepřihlášený uživatel

#193 Re:

2015-10-20 06:10

#175: -  

 Neřekla bych to lépe !


Nepřihlášený uživatel

#194

2015-10-20 12:03

Nebráním se tomu, aby byly speciální školy a základní školy sloučeny, ať spolu děti přijdou vzájemně do styku a nejsou odstrčeny. To bude k dobru věřím, jak našim handicapovaným dětem, tak i těm zdravím, ale neslučujme, prosím výuku těchto dětí v jedné třídě. Ať navštěvují při škole stejné kroužky, využívají stejná hřiště, ale ať se vzájemně neruší svou absolutně odlišnou výukou v jedné třídě.

Nepřihlášený uživatel

#195

2015-10-20 14:00

Podepsáním petice se nenecháváme manipulovat druhými,
ale vyjadřujeme jen svůj názor, který se s peticí ztotožňuje a je v zájmu našich dětí.
Veka

#196 REAKCE

2015-10-20 18:07

Jsem jeden z rodičů jehož dítě chodí do praktické školy od 2třídy,je ve škole velmi spokojená, šťastná ,nezávidí si,je jim jedno co mají za oblečení jestli značkové nrbo ne a hlavně nepotřebují asistenty ale pečlivější přístup a třeba i několikrát vysvětlit, ale určitě se umí slušně chovat,mají vyznamenání,zúčastňují se různých soutěží kde se umisťují na předních místech -jeden citát zní někde jim pánbůh vzal a někde dal v klasických ZŠ by je děti šikanovali a ubližovali neboť jím to nedokáží jejich rodiče vysvětlit neboť tomu sami nerozumí.Ať nám ty naše děti nechají v praktických školách a neubkižujíbjim.


Nepřihlášený uživatel

#197

2015-10-21 08:44

Myslím si, že naše školství v oblasti dětí s LMR by mělo být příkladem.

Nepřihlášený uživatel

#198 Re:

2015-10-21 08:46

#179: Ivana -  

 za toto chvála. Ale já si zkusila  se synkem tři roky na ZŠ,za pomoci školy, práce navíc doma.

Syn nesměl být přetěžován - na všech doporučeních SPC toto bylo- nebyl. Asi je také rozdíl v tom, jakou má diagnózu.

ADHD, PAS, PMP....to asi moc na běžné skolš opravdu nejde.....


Nepřihlášený uživatel

#199 Inkluze = nesmysl!

2015-10-21 09:54

V poslední době co nápad, to krok do naprostých sraček. Proboha, nač mají pánové a zákonodárci (a dámy zákonodárkyně) mozek, když jej nepoužívají? Opravdu jsou tak hloupí, nebo navedení? V čím zájmu jednají? V našem určitě ne. Ostatně jako vždy.


Nepřihlášený uživatel

#200

2015-10-21 10:42

nemám elektronický podpis