Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#101

2015-10-12 18:27

Jako speciální pedagog s 15tiletou praxí ve spec. školství, stoprocentně souhlasím s touto peticí!!!

Nepřihlášený uživatel

#102

2015-10-12 19:59

Tento dopis mi mluví z duše. Jsem učitelka na ZŠ a již teď se postupné rušení speciálních škol začíná projevovat v tom nejhorším slova smyslu. Proč se naši tam nahoře neřídí rozumem. Heroldová

Nepřihlášený uživatel

#103

2015-10-12 20:13

Inkluze.Dílo opět těch samých lumpů co tu chtějí vše rozvrátit.


Nepřihlášený uživatel

#104

2015-10-12 20:29

Jsem speciální pedagog na praktické škole. Petici jsem nepodepsala ze strachu, že přijdu o zaměstnání, ale z lásky k dětem, které učím, a také na protest lidem, kteří se jen tváří, že jim jde o dobro těchto dětí, aniž s nimi kdy pracovali. Vůbec nevědí, která bije!!! Jsou to pro ně jen čísla ve statistikách. Jesliže někomu trvá dva až tři roky, než se naučí číst několik slov, pak je "velmi moudré" dát mu rovné šance a zapojit ho do hlavního vzdělávacího proudu.

Nepřihlášený uživatel

#105

2015-10-12 20:37

I já, jako otec a pedagog, se přidávám k této petici. Nedělejte neuvážené kroky jen proto, aby jste se zalíbili EU!

Nepřihlášený uživatel

#106

2015-10-12 21:53

Nápad ministerstva školství se dá nazvat pouze jako šílený! Vím dobře o čem mluvím! Má dcera chodila do třídy s podobně postiženým dítětem s asistentem. Vše se zdálo v pořádku, protože nosila samé jedničky! Tragédii skutečnosti jsme z hrůzou zjistili, až když se jako její sestra, také jedničkářka chtěla přihlásit na 8 leté gymnázium. Podle stejných testů, co dostávala její sestra jsme zjistili, že neumí skoro nic a za půl roku se to nedá dohnat a na gymnázium se tedy podle znalostí zaslouženě nedostala! Ptali jsme se tedy jak u nich probíhá výuka a nestačili jsme se divit, jak jeden trouba může, i přes intenzivní činnost asistentky, znehodnotit výuku pro 30 dětí!!! Dceru jsme přehlásili do jiné školy, kde se v potu tváře ze zasloužených trojek, celý rok díky práci pedagogů, dostávala zpět na své jedničky! Letos se dostala v pohodě na prestižní 4 lété gymnázium! Zvláštní školství u nás bylo na špičkové úrovni a pokud se jistá skupina pohlavně stýká neustále mezi příbuznými, tak Vám každý genetik řekne, že po pár generacích, budou z většiny debilové a s tím žádný soud, ani mezinárodní, nic nenadělá!!!! Pokud k Vašemu dítěti nacpou něco podobného do třídy,tak požádejte o jinou třídu a pokud Vám nebudou chtít vyhovět, dejte dítě na jinou školu jinak Vám z něj vychovají pitomce!!

Nepřihlášený uživatel

#107

2015-10-13 07:24

Jsem učitelka na základní škole, která má ve třídě 2 děti s asistentem a přesně vím, o čem autorka petice píše. Ať si jde paní ministryně a jí podobní nadšenci sednout do výuky v takové třídě a okamžitě změní názor.

Nepřihlášený uživatel

#108

2015-10-13 07:35

Jako pedagog jsem dlouhá léta učila pouze děti s různými poruchami a mentálním postižením. Vím jaká práce to je. Je to všechno o pomalé, důsledné a velice pečlivé práci. Nesmí se opomenout nic. Někdy mají tyto děti i více poruch najednou - nesmí se tolik přetěžovat. je to sobecké chtít je začlenit mezi děti, které se jim budou jen smát a šikanovat je - to není dobrý krok vpřed - to je krok (mílový) vzad.

Nepřihlášený uživatel

#109 Poznámka k inkluzi

2015-10-13 09:37

Všichni vycházející žáci z naší základní školy praktické jsou přijati na střední školy (obor E nebo H) a záleží pouze na nich a jejich rodičích, zda do učebního oboru nastoupí a vyučí se. Možnost přihlásit se mají na jakoukoli střední školu, záleží pouze na nich, zda tuto možnost využijí.

Pokud žáci na běžné základní škole splní povinnou školní docházku a ukončí docházku v nižším ročníku, než v devátém, tak nebudou mít na vysvědčení "Doložku o získání stupně vzdělání".  V tomto případě budou bez základního vzdělání. Pokud budou žáci se zdravotním postižením, kteří mají upravený vzdělávací program, vzděláváni na škole běžného typu,  nebudou mít možnost získat tuto doložku, protože nebudou schopni splnit požadavky RVP ZV.


Nepřihlášený uživatel

#110 Poznámka k inkluzi - další vzdělávání žáků z praktických škol

2015-10-13 09:41

Veřejnost není vůbec, nebo mylně, informována o dalším vzdělávání žáků z praktických škol. Není pravda, že jim je znepřístupněno další vzdělávání.

Každý rok jsou všichni vycházející žáci z naší praktické školy přijati do učebních oborů. Mohou si vybrat z několika škol, kde jsou vzděláváni v E učebních oborech (pro žáky z praktických škol) malířské a natěračské práce, zednické práce, strojírenské práce, klempířské práce ve stavebnictví, stravovací a ubytovací služby, pečovatelské práce, zahradnické práce, dřevařská výroba, truhlářské a čalounické práce, popř. se mohou vzdělávat v H učebních oborech (pro žáky ze základních škol). Střední vzdělávání je pro ně prostupné, protože pokud se přihlásí na H-obor a nebudou úspěšní, mohou v rámci střední školy přestoupit na E-obor, který je pro ně jednodušší. V dostupnosti naší školy jsou takové střední školy tři. Je pouze na rodinném zázemí, zda žáci pokračují v dalším vzdělávání a zda ho dokončí. Máme několik úspěšných absolventů, kteří se za podpory rodiny vyučili a pracují.

Navíc v zařazení žáků do praktických škol mají poslední slovo vždy rodiče a pokud nechtějí, ani poradenská zpráva a doporučení odborníků na tom nic nezmění.


Nepřihlášený uživatel

#111

2015-10-13 10:09

V praktických školách je menší počet žáků na 1 učitele, který je vzdělán pro práci s těmito dětmi. Je více času na procvičování základů. Nevyrábějme armádu negramotných , kteří v základních školách nebudou stačit průměrným žákům. Nejlepší žáci v těchto třídách budou pracovat pod svoje možnosti, protože se budou nudit. Inkluze neprospěje nikomu. Možná jen přibudou stresovaní učitelé i žáci.

Nepřihlášený uživatel

#112 Re:

2015-10-13 10:52

#86: -  

Nemohu za systém potvrzování zdejšího webu, ale mohu Váš podpis vymazat, když mi sdělíte jeho číslo, pokud si to přejete.

Jarda

#113

2015-10-13 12:05

České školství se dlouhodobě potápí a hlavním důvodem je to, že v čele stojí praxí nepolíbení laici, většinou z nepedagogického oboru. Pokud budou zrušeny praktické školy, je to konec základního školství u nás. Následky si každý soudný člověk domyslí. Buzková byla na začátku, Valachová je na konci. Možná už dalšího ministra školství potřebovat nebudeme. Stačí ministr pro lidská práva. Všichni jsme přece stejní, tak co. 


Nepřihlášený uživatel

#114

2015-10-13 12:39

Myslím si, že Česká republika rozhodně nemá dostatek peněz na takové množství asistentů. myslím si, že dětem, které potřebují přizpůsobené vzdělávání, to ztíží život a vezme jim to chuť do učení. A já jako rodič si rozhodně nemohu pro své děti dovolit soukromou školu.
Gorke

#115

2015-10-13 12:42

Inkluze je totální blbost, další z řad nesmyslů a přehmatů MŠMT. Uvidíte jaký s tím budou problémy a za pár let se ještě s povděkem vrátí opět k osvědčeným praktickým školám, to mi věřte.


Nepřihlášený uživatel

#116

2015-10-13 12:52

Se zněním petice souhlasím ve všech bodech, za dobu své pedagogické praxe (36 let) jsem se setkala již se spoustou změn ve školství (a také chyb), bohužel za celá ta léta, ať našemu rezortu velel kdokoliv, neposlouchá hlasy nás, kteří pracujeme v tzv. "první linii". Je tedy mým velkým přáním, aby tato petice byla vzata na vědomí a současně aby paní ministryně dokázala, že jí jde opravdu o dobré vzdělávání a zasadí se o to, aby tato násilná inkluze vůbec neproběhla.
Josef

#117 Rušit praktické školy je nesmysl, nad kterým zůstává rozum stát.

2015-10-13 13:37

Můj syn Martin, který je atypický autista, navštěvuje praktickou školu. Nyní je v 5.třídě a v malém kolektivu 9. žáků.Jen s vypětím všech sil zvládne pomalé tempo praktické školy. Když dostane špatnou známku, tak je z toho dlouho smutný. Nedokážu si představit, že by chodil do normální školy.Učitelka v běžné ZŠ by na Martina neměla čas a syn by tempu určitě nestačil. Hlavně nevěřím tomu, že by v normální škole dostal k sobě Martin asistenta, když v praktické školy měl asistenta jen do 3.třídy a poté už byl problém s penězi, tak v současné době už asistenta dva roky nemá, přestože má na něho nárok.Nevím, kde by paní ministryně školství vzala peníze na asistenty v normálních ZŠ.Rušit praktické školy je úplný nesmysl, nad kterým zůstává rozum stát. Jsem pouze pro to, aby stát kontroloval, zda do praktických škol chodí jen děti, které tam opravdu patří.


Nepřihlášený uživatel

#118

2015-10-13 15:35

Děkuji za petici. Takto přesně cítím danou problematiku. K. Kozáková

Nepřihlášený uživatel

#119

2015-10-13 15:46

Jsem učitelka na 1.stupni ZŠ a vidím v rušení praktických škol velkou chybu, která postihne nejen žáky, ale i učitele. Podepíše se to zejména na kvalitě výuky.
L.k.

#120

2015-10-13 16:32

Neuvěřitelná hloupost, kterou budeme opět po několika letech pracně a nákladně vracet zpět - stejně jako rušení MŠ, protože zjistíme, že to zcela nevyhovuje a nefunguje.

Na ministerstvu školství by měli sedět praktikové a ne teoretikové, kteří ve škole vykonávali pouze svou docházku a s realitou výuky neměli nikdy nic společného. Hrůza - co se to na nás valí... a ke tmavší části našeho obyvatelstva? Kdo chce kam....pomožme mu tam. Základ je z rodiny a dokud se tam nic nezmění - škola to nezachrání. V praktických na ně měli učitelé alespoň víc času a mohli se jim věnovat tak nějak individuálně - pokud nastane, co se chystá, tak to bude katastrofa.


Nepřihlášený uživatel

#121

2015-10-13 17:15

Asi nikdo z rodičů, kdo nemá dítě s handikepem nepochopí jak moc tyto dětí trpí! v normální třídě. Moje dcera dodnes vzpomíná na ponižování, facky a komentáře "ty debile" apod. V základní škole praktické /zvláštní/ rozkvetla a najednou vidíme všichni i její talenty... Její vyjímečnost jiným směrem, jak moc si váží kamarádů, kteří jsou také trošku jiní. Prosím, neberte jim to jen proto, že někdo okomentoval, že tyto školy soustřeďují Romy!!!
Olga

Nepřihlášený uživatel

#122

2015-10-13 18:21

Proč se věnuje tolik námahy a peněz do něčeho, co nebude vpraxi nikdy fungovat. Proč neustále měníte zaběhlé a osvědčené metody výuky za dlouhá leta prověrené praxe, proč si neustále ztěžujeme práci nesmyslnými novotvary a nepokračujeme v rozvoji toho, co se nám osvědčilo. Proč nechcete, aby byli spokojeni rodiče, učitelé a hlavně děti?? Tato inkluze je nesmysl a nadělá více škody než užitku. Lidé bděte a neblbněte!!! Mgr.M. Otrusinová
Veverka

#123 Souhlas s peticí

2015-10-13 18:28

Stoprocentně souhlasím s peticí. Jsem pedagog na II. stupni běžné venkovské školy. Letos mi přišel do třídy (upozorňuji malé třídy - 13 žáků, která navíc je zvyklá samostatné práci, protože roky byla na prvním stupni součástí "dvojtřídky") žák s lehkou mentální retardací. Asistenta nemá, neb rodina chce, aby se naučil postarat sám o sebe. Je začátek října - máme skluz v učivu (neskutečně zdržuje), je otrávený (protože nestíhá, a přes snahu a IVP má slabé výsledky), doma dodělává spoustu učení které ve škole nezvládá, ostatní děti i rodiče si na něj stěžují ohledně chování (pořád někoho miluje a osahává) a sám se již stal terčem šikany starších ... a to je ve škole teprve nějakých 8 týdnů a často chybí.... Co bude dál???


Nepřihlášený uživatel

#124

2015-10-13 19:00

Většina dětí není tolerantní k problémům jiných děti, protože je nechápou.Syn je hyperaktivní,dyslektik,dysgrafik,následek těžkého porodu.A byl dlouho středem posměchu spolužáků a pro učitelku byl hyperaktivní syn prostě zlobivé dítě.A doložené informace z PPP škole?Nezájem.


#125 Re:

2015-10-13 19:44

#6: -  

 Naprostý souhlas