Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Honza

#151 Kdo je autorem inkluze a proč?

2015-10-15 07:42

Celý proces je dávno spuštěn, již dlouho jsme proti tomu mohli protestovat, ale jsme Češi a vše necháváme na poslední chvíly. Celá inkluze je v podstatě byznys hrstky lidí, kteří s praxí nemají moc kontakt, především se pustili ihned po studiích s velkými ambicemi do reorganizace vzdělávacího systému. Jsou chorobně ambiciozní a s dětmi pracovat nechtějí, zaštiťují se tím, že jsou vlastně spasitelé. Mají moc a tu my nemáme. Zkuste se podívat na lidi ve společnosti pro inkluzi. http://www.cosiv.cz/kontakt/ Je to typické pro naši zemi, vymyslí si nějakou změnu a připraví si podmínky, aby z toho měli zisk, ale trochu zapomínají na ty děti, kterých se to týká doopravdy.


Nepřihlášený uživatel

#152

2015-10-15 07:52

jak zrušit podpis na petici??? Jen jsem otevřela ono co se podepisuje vůbec nevidím...

Nepřihlášený uživatel

#153

2015-10-15 07:53

Normální děti skončí na jazykovkách, gymnáziích a soukromých školách, zbytek zůstane na státních ZŠ, kam nikdo nebude chtít, protože se 30 dětmi ve třídě se žádná individuální péče dělat nedá. Požadavky a tedy i úroveň vzdělání ve všech půjde dolů. A to si přece stát přeje - ovládat stádo blbců je vždycky jednodušší a ještě ušetříme.


Nepřihlášený uživatel

#154

2015-10-15 10:04

Naše dcerka je nevidomá, autista. Hrozná kombinace. Přesto se naučila číst Braillovým písmem a pomaloučku postupuje dál. Proč? protože chodí do praktické školy, kde je 5 dětí ve třídě a starají se o ně 2 učitelky (tedy asi učitelka a asistent). Dcerka prožívá úspěch a radost, že se jí něco daří. Když ji násilně zařadíte do běžné třídy, bude nešťastná. Je sice mentálně postižená, ale ne natolik, aby neviděla rozdíl mezi sebou a ostatními dětmi. V MŠ jsme sami zkoušeli ji zařadit do běžné třídy a skončilo to pláčem, sebepoškozováním. Je třeba rozlišovat, komu inkluze přinese něco navíc a komu ne. Zdá se mi, že aby zdravé děti viděly ty postižené, chcete naše děti nacpat násilím mezi ně. Očekáváte od toho, že si zdravé děti zvyknou na postižené spoluobčany...ale za jakou cenu? Naše dcera by byla vždy nejhorší. V 15 letech se učí sčítat a odčítat do 20 a je šťastná, že jí to jde.
Takovéto násilné zásahy mi vadí. Moje dcera by v normální třídě vždy byla za blbečka a úspěch by nezažila. Jsme (oba rodiče) proti takto myšlené inkluzi.

Nepřihlášený uživatel

#155 Re:

2015-10-15 10:11

#66: Petr -  

 Mluvíte mi z duše. Učení má být radostí z úspěchů. Někdo jej dosáhne pomaleji tak snad by se to mělo dětm dopřát. A celé ministerstvo školství by bylo potřeba nakopat do zádele. 


Nepřihlášený uživatel

#156

2015-10-15 11:03

Jako učitelka naprosto souhlasím s tímto názorem.
Jiří

#157 Re: Kdo je autorem inkluze a proč?

2015-10-15 13:13


Nepřihlášený uživatel

#158

2015-10-15 14:04

Můj tatínek učil na takové škole a jsem přesvědčená,že byla k dobru ěci z jeho zkušeností.Byla mnohem dražší,než jiné školy, protože zatímco u mne ve třídě bylo 35 žáků u něj bylo pouze 12 - aby se jim stačil kantor věnovat - nebyl to tedy žádný útisk, ani diskriminace, bylo to naopak zvýhodnění!!
Dnes naopak chcete žáky,kteří umí a nemají na soukromou školu znevýhodnit ptám se proč???
Komenský

#159 Petice za odvolani ministryně Valachovē

2015-10-15 22:58

To chce petici  za odvolání ministryně.  Tohle si přece nikdo nemusí nechat líbit.  Ti co jsou pro inkluzi, jsou totiž nějak divně propojeni.  Jedni pořádají školení asistentů a hádejte, kdo že je  platí. Že by ministerstvo? Dobře zaplacená klaka. Vážně si to učitelé necháte líbi? Probuďte se lidi! Už nediskutujte a jděte na ně. Přidáme se.

 


Nepřihlášený uživatel

#160

2015-10-16 06:12

Pokud se to stane naše školství velmi upadne. Pracuji v dětském domově s dětmi které chodí do speciálních škol a i tam jsou s nimi velké problémy, nedovedu si představit jak by probíhala výuka v klasické škole mezi tolika žáky. To je zcela nemožné, prosím o zachování zdravého rozumu.

Nepřihlášený uživatel

#161

2015-10-16 07:12

Tak nějak bych asi viděla dcery a synky všech, co tento blábol vymysleli, sedět v jedné třídě a potit se nad písemkou z matematiky, češtiny, angličtiny, fyziky a já nevím čeho ještě a mít spolužáka - spolužačku s těžkou mentální retardací, který nejen že nevydrží 45 minut ve střehu, ale ani být potichu - hlasově se projevuje - jakkoliv- neustále opakující se nesmyslnou větou, hýkáním, ječením, pláčem, výkřiky, shazováním věcí ze stolu, házením po spolužácích...Pochybuji, že se z takového žáka dá abslvováním běžné základní školy udělat inženýr...i když asi jo.

Nechte nám, prosím, praktické a speciální školy. Je to pro všechny to nej!!!!

Naopak mi chybí "střední" školy - p abslvování speciálky je minimum míst, kam se dá dítě umístit, přitom nárok na vzdělávání má do 26 let stejně jako jeho zdraví kamarádi.

 

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2015-10-16 09:36



Nepřihlášený uživatel

#163 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-16 09:49

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Mě by zajímalou, jakou máte Karle profesi a zkušennost se speciálním školstvím. Já jsem přes dvacet let učitelkou na málotřídní škole, tzv inkluze,módní novinka těžce zkoušeného školského resortu ,je u nás na škole častá. Někdy to ku prospěchu je a někdy naprosto ne!!! Speciálně u dětí se sníženým intelektem, autismem atd. je to naprosto proti rozvoji a vzdělávání dítěte.Bagatelizace práce speciálních pedagogů mě uráží!Má je nahradit nějaký nedouk s maturitou a rádoby odborným kurzem?Proč tedy speciální pedagogové mají mít vysokou školu a je poměrně náročná. Už vůbec nemluvím o každodenní psychické zátěži, kterou tato práce přináší jako bonus. Máme se v hodině věnovat nadaným žákům, žákům se speciálními potřebami, žákům s poruchami učení a kdo se proboha bude věnovat úplně normálním průměrně intaligentním dětem?????Zřejmě další asistent, nebo někdo z ministerstva???Souhlasím s tím, že to vidím jako záměr EU udělat z nás armádu tupců bez názoru a hlavně bez vydělání na úrovni .Blbosti zdar.

Jen pro úplnost, mám také postgraduální vzdělání speciálního pedagoga.

Marie

#164 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-16 09:54

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Karle, jsou různé druhy postižení a moje dcera je tak postižená, že ze začátku si ani neuvědomovala, kam to vlastně chodí - jenom chtěla mezi děti. Naštěstí šla do specky. Kdyby ale v tuto dobu chodila do klasické školy do třídy s 20 žáky - někdy je to i víc, samozřejmě - tak by tam vůbec ani psychicky nevydržela. Ty děti potřebují klid a podporu, jsou všelijak nemocné , jsou tam epleptici, bolí je hned hlava atd..... To, jestli mají nebo nemají na normální školu - tak na to snad u nás už existuje tolik postupů, že to psycholog  snad pozná.......... Ale když mi postižené dítě pořádně nemluví, neudrží pořádně pozornost.....má spostu dalších zdravotních problémů, tak je blbost cpát ho někam, kde to pro něj bude katastrofa a trápení.

Takže chytrolíne Karle - kdyby moje dcera, která se i přes veškerou péči nenaučila číst, psát, počítat, nastoupila do klasické devítiletky, tak by asi po 2 měsících musela zákonitě skončit někde ve stacionáři. Takže jestli je toto cílem té paní Valachové, tak toho asi brzy zlikvidováním specek v okresech dosáhne. A to ani nemluvím o dětech, kteří opravdu mají silně o kolečko míň, ale díky klidu  ve škole na výuku  ve speciální škole a péči učitelek a rodičů se přecejenom naučili spojovat písmenka do slov, trochu něco spočítat - tak těm by to ublížilo nejvíc. Po těch letech tyto děti - dnes už dospělé vidím, že někde pracují,kde na to stačí.

My matky  s těma našima opravdu velmi mentálně postiženýma dětma jsme si říkali - je to špatné, ale zkusíme to- po dvanácti letech, kdy do speciální školy chodila moje dcera, se prakticky nenaučila číst, psát, počítat. Neumí spojit písmenka do slabik a slov. Napočítá bez chyby v řadě tak max. do 7.  Sčítání a odčítání - to už je vysoká matematika. Mluvit se taky pořádne nenaučila a nenaučí. Ale na první pohled byste na ní ani nic nepoznal. Pane , lidský mozek je prostě  Z Á H A D A.

Posláním školy mimo jiné je také společenská výuka - dítě potřebuje hlavně " zapadnout" do normálního koloběhu rodiny, chce také chodit do školy, tak, jak jeho 2 sourozenci, ale nikdy jí nevadilo, že nechodí tam, jako oni. Protože tam, kam chodila měla kamarády, kteří na tom byli stejně. Někdo toho zvládl víc, někdo míň.  V normální škole by si kamarády nenašla, to vám garantuju.

Zkuste uzákonit, že každý lidský mozek musí všechno chápat - to by byl nesmysl jak vrata, co?!

Ale ne větší než to, že se riší specky.

Pro tyto mentálně postižené děti je normální základní škola něco jako výuka fyziky nebo chemie  na vysokoškolké úrovni od 1. třídy základní školy . Nemyslitelné - ovšem ne pro génie, a těch není zase tak moc.


Nepřihlášený uživatel

#165

2015-10-16 10:04

Jsem studentkou pedagogiky a na praxi jsem se setkala právě s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a můžu říct, že z role učitele je to velmi těžké-vymýšlet úlohy a písemky tak, aby je zvládly všechny děti, odučit vše co máte, když máte omezený čas a ještě zkrácený individuálním přístupem. Od začátku jsem proti inkluzi. Ale je inkluze a inkluze. NE všechny děti musí nutně chodit do "speciálních škol". Pokud se jedná o postižení tělesné, nevidím důvod proč neinkludovat. V různých zemích, kde inkluzi také využívali, už přišli na to, že to nemá smysl a inkluzi zrušili!
Kristýna

#166

2015-10-16 11:47

Jsem speciální pedagog. Tohle je naprosto šílená vize a nikdy nebude fungovat. Plně souhlasím s otevřeným dopisem, ráda se pod něj i podepíšu

Riko

#167

2015-10-16 13:35

Strašná hovadina cpát děti z praktických škol do běžných tříd. To zase někdo nepřemýšlel mozkem, když tuhle blbost, aby se zavděčil €sajuzu, vymýšlel!


Nepřihlášený uživatel

#168

2015-10-16 13:40

S uvedenými názory plně souhlasím. Proč pořád chceme ničit to, co nám všichni záviděli? Naše školství mělo výbornou pověst, tak to nekažme.
Lenka
Nepřihlášený uživatel

#169

2015-10-16 13:55

Pracuji jako učitelka ve speciální škole. Každé dítě potřebuje individuální přístup a hodnocení podle svých možností a potřeb. Jen díky malému počtu žáků je toto možné. Nedovedu si představit zařazení těchto dětí do běžné třídy s počtem okolo 25 žáků. I při přítomnosti asistenta, mnohdy i asistentů ve třídě a vystudovaného speciálního pedagoga budou tyto děti znevýhodněné a v dyskomfortu. 


Nepřihlášený uživatel

#170

2015-10-16 15:39

Česká republika měla nejlepší speciální školství na světě. Neměli jsme žádné analfabety. Máme nyní tak málo reklamních agentů, že to nedokážeme prosadit a prodat? Proč naše vláda poslouchá cizí nedouky a ne naše odborníky? Ze zbabělosti?
Honza

#171 Inkluze je nezbytným cílem

2015-10-16 15:39

Rád bych se dočkal toho, že se přestaneme bavit o tom co vše děti nezvládnou a z čeho budou poškozeny a bavil se o tom, aby školy nepoškozovali nikoho, aby učitelé zvládli pracovat s dětmi různých talentů a různých schopností. Pokud vytvoříme prostředí, které není soutěživé, ale podporující, tak z toho mohou těžit všichni. V posledních třech letech jsem objel většinu evropských zemí, mám dceru s postižením a máme hodně co zlepšovat - opravdu nám speciální školy v globálu nikdo nezávidí, když na severu řeknete, že u nás dětem dáváme černé puntíky a pětky, tak na nás koukají jak na tyrany. V Portugalsku zrušili speciální školy a systém se zlevnil a zlepšil (převedli většinu speciálních pedagogů do škol). Je potřeba podpořit učitele, aby zvládali svoji profesi (pedagogiku - na matematiku, češtinu, atd.), naučit je pracovat s různorodou skupinou, vtáhnout děti do výuky, udělat z nich partnery. V ČR nevyužíváme takřka skupinovou integraci a přitom to může být skvělá cesta. Osobně vnímám integraci jako kulturní nezbytnost  - dá se bavit o způsobech, metodách, rychlosti, ale je nezodpovědné tuto cestu odmítat.


Nepřihlášený uživatel

#172

2015-10-16 15:54

Petici jsem podepsala, inkluzi považuji za VELMI neuváženou-paní ministryně žije v omylu, že jsme se všichni narodili se stejnými šancemi, vůbec nebere v úvahu předčasné porody, porodní asfyxii, vrozené vady kvůli onemocnění matky v těhotenství...navíc děti dovedou být mimořádně kruté ke všemu, co je "jiné". Nevidomé a tělesně postižené ještě tolerují, ale mentálně, sluchově a řečově postižené vrstevníky "neberou", spíš jim jsou snadným terčem posměchu a šikany.

Nepřihlášený uživatel

#173

2015-10-16 17:26

Je smutné že tyto školy nejsou na místech kde jsou nejvíce potřeba třeba jako je třeba Frýdlant v. Čechách a rozhodují o tom ti kterých se to netýká potažmo o tom málo co vědí.

Nepřihlášený uživatel

#174

2015-10-16 17:46

Inkluzi vymyslel někdo, kdo nikdy neučil. A už vůbec ne ve třídě, do které jsou děti se speciálními vzdělávacími potřebami vřazeny. Asistent pedagoga vůbec nic neřeší.

Nepřihlášený uživatel

#175

2015-10-16 21:23

Každý ministr školství, něco ve školství dojebe a táhne dál. Po něm přijde další dement, zase něco dojebe a zase táhne dál. Takhle to jde už několik let a říká se tomu koncepce. Je hnus se na to dívat, poslouchat to a ještě navíc v tom papírovém bordelu učit.